خبرهای داغ:
همدان-بسیج فراتر از یک نیروی دفاعی برای مقابله با انواع تهدیدها و مهار و خنثی‌سازی توطئه‌ها،از مشکلات و چالش‌های گوناگون گره‌گشایی کرده و باحضور جهادگونه و با صلابت در تمام عرصه‌ها پیوسته بر مدار حرکت کرده است.
کد خبر: ۹۳۹۴۷۳۹
|
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، پنجم آذرماه یکی از درخشان‌ترین برگ‌های زرین انقلاب شکوهمند اسلامی و یادآور پیام حکیمانه امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین و ارتش ۲۰ میلیونی است که برای دفاع از انقلاب و دستاورد‌های آن این نهاد مقدس را بنیان نهادند تا همان مردمی که برای اهداف بلند و آرمانی انقلاب کردند، همان مردم آن را حفظ کنند.

بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان تجلی گاه اخلاق و خدمتگزار در همه ابعاد جامعه اسلامی، از جلوه‌های الطاف الهی و برکات انقلاب اسلامی است که با مدیریت، تیزبینی، آینده‌نگری و سیاست رهبر کبیر انقلاب تشکیل و خدمت به ملت و تامین امنیت را سرلوحه کار خود قرار داد.

به برکت این کیاست و آینده‌نگری امام راحل شجره طیبه بسیج به عنوان نماد اقتدار، از همان ابتدای تشکیل در مقطع حساس و سرنوشت‌ساز که نهال نوپای انقلاب اسلامی تازه پا گرفته بود منشأ خیر و برکات بوده و با هدایت انقلاب در مسیر اصلی خود توطئه‌های فراروی ایران اسلامی را خنثی و در ادامه گام‌های راهبردی، تعیین‌کننده و اثرگذاری از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف برداشته و خدمات شایانی را به کشور ارائه کرده است.

بسیج با روحیه ایمان، اخلاص، ایثار و از خودگذشتگی و خدمت صادقانه و بی‌تکلف به نظام اسلامی از زمان تشکیل تاکنون همواره در میدان بوده و در رویایی پیروزمندانه، سرافرازانه و مقتدرانه در مقابله با مشکلات، چالش‌ها، فتنه‌ها، تهدید‌ها و بحران‌های فراروی نظام اسلامی و با نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف  گره‌های  بسیاری را باز کرده و کشور به خوبی از این ظرفیت بی‌بدیل الهی متنعم گشته است.

در طول هشت سال جنگ تحمیلی نقش بسیج در صحنه دفاع مقدس ظهور پیدا کرد و بالغ بر ۲ میلیون نفر از اعضای بسیج در برابر دشمن تا دندان مسلح و برخوردار از پشتیبانی قدرت‌های استعماگر، به جبهه‌های جنگ عزیمت نمودند و با دست‌های خالی به دفاع از کیان مقدس نظام جمهوری اسلامی پرداخته و با ایثار و از خودگذشتگی تا آخرین قطره خون خویش ایستادگی و مقاومت می‌کردند و با تقدیم ۹۲ هزار شهید به نظام و انقلاب، آنچنان درخشید که دشمنان نیز به این اعتراف کردند که «قدرتی در بسیج نهفته است که می‌تواند با یکایک ارتش‌های کلاسیک جهانی مقابله کند».

حضور بسیج در جنگ تحمیلی آنچنان اثرگذار بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند «اگر حضور بسیج مستضعفین در ۸ سال دفاع مقدس نبود امروز سرنوشت کشور چیز دیگری بود» و امروز بسیج مفتخر است که فرهنگ و تفکر بسیجی فراتر از مرز‌های جغرافیایی در قالب مقاومت اسلامی در بسیاری از کشور‌ها تبلور پیدا کرده به گونه‌ای که عمر گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق با تفکر بسیجی به پایان رسید.

کارکرد‌های و اقدامات اثرگذار بسیج مستضعفین در عرصه‌های دفاع از انقلاب و نظام اسلامی تنها در بعد نظامی خلاصه نشد و  پس از جنگ تحمیلی نیز بسیج همواره حافظ امنیت در نقاط مختلف کشور بوده و نقش‌آفرینی بسیج در حوادث چالش‌ها و فتنه‌هایی که در پهنه میهن اسلامی در بیش از چهار دهه اخیر پدید آمد گواهی روشن بر درستی تصمیم و تدبیر حکیمانه امام راحل در تشکیل بسیج بود چراکه اگر حضور مقتدرانه بسیج در این عرصه‌ها نبود چه بسا سرنوشت بسیاری از عرصه‌های مبارزه با دشمنان به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

در فتنه‌های بزرگ، حساس و پیچیده همچون ۷۸ و ۸۸ که به فرموده مقام معظم رهبری انقلاب تا لبه پرتگاه رفت بسیج نقش کلیدی و مهارکننده داشته و حضور درخشان بسیج و تلاش‌های خستگی ناپذیر و موفق بسیجیان جان بر کف تحت هدایت‌های حکیمانه، ولی امر مسلمین حضرت آیت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در کنار سایر نهاد‌های انتظامی و امنیتی باعث مهار فتنه‌ها شد و به فرموده مقام معظم رهبری بسیج در فتنه نمره قبولی گرفت.

امروز بسیج فراتر از یک نیروی دفاعی برای مقابله با انواع تهدید‌ها و مهار و خنثی‌سازی توطئه‌ها، از مشکلات و چالش‌های گوناگون گره‌گشایی کرده و با حضور جهادگونه و با صلابت در تمام عرصه‌ها پیوسته بر مدار مردم‌داری و حل مشکلات و دغدغه‌های مردم حرکت کرده و در شرایط سخت هم در کنار مردم است چراکه معتقد است بسیج برای مردم و پاره تن مردم است.

نقش بسیج در عرصه سازندگی و آبادانی و محرومیت‌زدایی در کشور انکارناپذیر و بالندگی و پیش روندگی ملت ایران به سمت آرمان‌های بلند را رقم زده است و با همت و حضور جهادگونه بسیجیان در این عرصه علاوه بر بهره‌های اقتصادی با ایجاد مشاغل مختلف، از حجم بیکاری جامعه کاسته و در بهبود وضعیت معیشتی مردم نیز تاثیرگذار بوده است.

امروز بسیج سازندگی در قالب گروه‌های جهادی به یاری محرومین و مستضعفین جامعه شتافته و این گروه‌ها اسوه خدمت‌رسانی در کشور بوده و با انجام اقدامات ارزشمند و خدمت‌رسانی و مردم یاری در مناطق محروم و شناسایی زمینه‌های اشتغال گام‌های مؤثری در راستای محرومیت‌زدایی و اشتغال برداشته و صحنه‌های زیبا و ماندگاری را در این عرصه خلق کرده است.

در مقاطع گوناگون از جمله در بزنگاه‌ها و نیز حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله و ... داوطلبانه در کنار مردم قرار می‌گیرد و هرگاه حوادث غیرمترقبه اتفاق می‌افتد بسیج جزو اولین نیرو‌هایی است که در صحنه حضور پیدا کرده و امکانات لازم در اختیار آسیب‌دیدگان قرار داده و خدمت‌رسانی می‌کند.

از آغاز گسترش ویروس منحوس کرونا تا به امروز، بسیج همچون دوران دفاع مقدس در صحنه حضور یافته و با اقدامات ایثارگرانه و مستمر که نشان از مسئولیت‌پذیری متعهدانه است، به یاری هم میهنان و مجموعۀ نظام بهداشت و سلامت کشور شتافته و با انجام اقداماتی همچون کمک‌های مومنانه، کمک به کادر درمان در بیمارستان‌ها، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، تولید و توزیع ماسک و لباس گان، توزیع بسته‌های بهداشتی، کمک به محرومین و سالمندان، مشارکت در راه‌اندازی ایست و کنترل ورودی شهرها، غربالگری خانه به خانه، حضور در آرامستان‌ها و مشارکت در دفن فوتی‌های کرونا و همچنین با موفقیت‌های به دست آمده با اجرای طرح شهید «سلیمانی» جلوه‌هایی زیبا و پرشور از فعالیت‌های ایثارگرانه را به نمایش گذاشت و کارنامه این نهاد انقلابی را درخشان‌تر از گذشته به رخ جهانیان کشاند که مایۀ افتخار و مباهات بوده و جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

بسیج با داشتن کارکرد‌های متناسب با نیاز‌های جامعه، همواره نقش‌آفرینی و پویایی خود در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن و خدمتگزاری صادقانه را به بهترین شکل نشان داده و به فرموده مقام معظم رهبری در شرایطی اگر جان لازم باشد فدا کرده، اگر مال لازم باشد می‌دهند، اگر حضور به تن و جسمشان باشد، آن را حاضر می‌کنند؛ اگر بحث سازندگی باشد، پا وسط میدان می‌گذارند؛ اگر بحث دفاع باشد، در وسط میدان می‌آیند؛ اگر لازم باشد برای هدف‌های کشور، خود را از لحاظ علمی آماده کنند، این کار را می‌کنند؛ هرچه هدف‌های والا از آن‌ها بخواهند، حاضرند آن را تقدیم کنند چراکه در بسیج اعتقاد بر این است که بسیج از مردم، با مردم و برای مردم است.

بسیجی از زمان تشکیل تاکنون مأمنی در برقراری آسایش و امنیت برای مردم بوده، منافع نظام و انقلاب را بر منافع شخصی خود ترجیح می‌دهد، به نیاز‌های ملت پاسخ داده و همواره مراقب است که حرکت عمومی انقلاب و نظام از مسیرِ اصلی منحرف نشود و در برابر این اقدامات داوطلبانه، ایثارگرانه و مجاهدانه نه تنها حقوق و مزایایی دریافت نمی‌کنند، بلکه در مواقعی علاوه بر هزینه‌کرد وقت خود، متحمل هزینه‌های اقتصادی نیز می‌شود.

در بسیج فرقی نمی‌کند دانش‌آموز ۱۳ ساله بسیجی باشی یا بسیجی ۶۳ ساله، وقتی پای انقلاب و نظام و اسلام در میان باشد بسیحی مشتاقانه با سرمایه عظیمی از فهم و درک و درایت انقلابی و اسلامی  پا به میدان می‌گذارد و جان فدا می‌کند، خواه این میدان در وطن باشد یا کیلومتر‌ها دورتر از مرز؛ در راه بسیج و آرمان‌های بسیج شهید فهمیده تا سردار سلیمانی‌ها داده‌ایم.

سلام و درود خدا بر روح پرفتوح امام راحل که این شجره طیبه را بنا نهاد و سلام و درود بر ۹۲ هزار شهید بسیجی و بر همه مجاهدان و جهادگران بسیجی که همواره در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های بسیج پای کار بوده و هستند.

یادداشت از: طیبه یوسفی مظاهر

انتهای پیام/

ارسال نظرات