ساری-فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه مسئولان باید دغدغه اجرای منویات رهبر معظم انقلاب داشته باشند، خاطرنشان کرد: هرمسئولی در دولت مسئولیت گرفت باید خودرا وقف مردم و انقلاب کند.
کد خبر: ۹۳۹۴۷۶۰
|
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا ظهر امروز پنجم آذرماه در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه ساری در اجتماع باشکوه بسیجیان ضمن تبریک هفته بسیج، با اشاره به ویژگی‌های بسیجیان گفت: بسیج بعنوان ماندگارترین یادگار حضرت مام (ره) در تمام عمر بابرکت انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده است.

سردار مسلمی با اشاره به اینکه بسیج از شکل گیری نظام و در هشت سال دفاع مقدس  جبهه حق علیه باطل، بن بست‌ها را شکست، افزود:بعد از جنگ تحمیلی و هرجا که انقلاب نیاز به تفکر بسیجی داشت، بسیجیان در هر عرصه ورودپیدا کرده و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کردند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه بسیجیان با حضور خود همواره باعث سربلندی و استقلال نظام شدند، ادامه داد: این شجره طیبه امروز به درخت تنومدی تبدیل شده که الگوی کشور‌های دیگر در منطقه شده است.

سردار مسلمی در بخش دیگری از سخنان با بیان این مطلب که امروز بسیجی بودن به کارت و پرونده داشتن نیست، خاطرنشان کرد: امروز بسیجی به تفکری است که از مکتب عاشورایی گرفته شده. تفکر‌ی که در ان معنویت، اخلاص شجاعت، غیرت و مردانگی، حس مردم نواز‌ی و وطن دوستی است.

فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه  هرکسی در هر شغل و جایگاهی است، اگردارای تفکر بسیجی باشد کشور قطعا به بن بست نخواهد رسید، گفت: تفکر بسیجی که ولایت مداری را بعنوان اصول اصلی در چهارچوب فکری خود دارد و اگر در فضای جامعه و اقشار مختلف، نهادینه شود قطعا پیشرفت درانتظار ما است.

سردار مسلمی در ادامه با تاکید بر اینکه مکتب بسیجی برگرفته از مکتب عاشورایی است و مکتبی مثل مکتب حاج قاسم برگرفته از همین مکتب است، خاطرنشان کرد: معنویت حاج قاسم شهادتش را برجسته کرده است. حاج قاسم با معنویت به جایی رسید که رهبر او را به عنوان یک مکتب معرفی کرد.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه شرط شهید شدن شهید بودن است، گفت:کار برای انقلاب زمان ووقت نمی‌شناسد.

سردار مسلمی با بیان اینکه درد نظام را دارد و دغدغه‌مند مردم و انقلاب است، باید همه وجودش وقف انقلاب باشد، افزود: باید شبیه حاج قاسم تابع ولایت و در خدمت انقلاب بود.

فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه حاج قاسم و شهدا به واسطه ولایت پذیری محض خود دارای ارزش شدند، اضافه کرد:باید هر مسئولی در هر پست و جایگاهی است به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه ویژه داشته باشد.

سردار مسلمی ادامه داد: ولایت مداری به تظاهر در دین نیست، بلکه تابع ولایت بودن را در عمل و رفتار باید نشان داد. تنها راه مبارزه با استکبار خدمت به مردم است و رفع مشکل مردم و امیدآفرینی باید سرلوحه همه مسئولان باشد.

فرمانده سپاه کربلا با تصریح براینکه برخی از مسئولان هنوز ظرفیت بسیج را نشناختند، افزود:  بسیجیان با بهره گیری از بصیرت، ولایت مداری و حضور به هنگام در هر عرصه‌ای ورود پیدا کردند، و در آن عرصه موفق شد.

سردار مسلمی در ادامه از تاسیس ۴۷ شرکت دانش بنیان توسط نخبگان بسیجی خبر داد و گفت: سپاه با حمایت مادی و معنوی خود از نخبگان بسیجی حمایت می‌کند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به راه اندازی ۶ مرکز رشد علمی خاطرنشان کرد:بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی ۲ هزار و ۴۰۰ صد پروژه با هزینه  ۷۶۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

سردار مسلمی در ادامه از کمک مومنانه ۱۳۴ میلیارد تومانی به نیازمندان در سطح پایگاه ها، حوزه‌ها و بابهره گیری از خیرین هم خبر داد و اضافه کرد:در سال گذشته ۴۴۰ میلیارد تومان کمک‌های مومنانه در قالب بسته‌های معیشتی، جیهزیه و ... برای نیازمندان هزینه شد.

فرمانده سپاه کربلا به ساخت ۴۵۶ در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: در سال جاری سپاه ساخت ۱۱۵۰ خانه مددجویان را در دست ساخت دارد که ساخت خانه توسط بسیجیان به کمتر از ۲ ماه با هزینه تقریبی ۲۰۰ میلیون انجام می‌شود.

سردار مسلمی با بیان اینکه بسیج در قالب گشت‌های رضویون کمک کار نیروی انتظامی در تامین امنیت پایدار است، خاطرنشان کرد: بسیج در حوزه سلامت و مقابله با کرونا و هر بحران دیگری پای کار است.

فرمانده سپاه کربلا از واکسیناسیون ۵۰۰ هزار نفر توسط بسیج هم خبر داد و یادآور شد: ۲۲ مرکز مستقل واکسیناسیون کرونا  توسط بسیج راه اندازی شد و همچنین در ۲۸ مرکز مشترک نیز با دانشگاه‌های علوم پزشکی همکاری میکند.

فرمانده سپاه کربلا در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه مسئولان باید دغدغه اجرای منویات رهبر معظم انقلاب داشته باشند، خاطرنشان کرد: هرمسئولی در دولت مسئولیت گرفت باید خودرا وقف مردم و انقلاب کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها