خبرهای داغ:
همدان-فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: امروز بسیج در همه موضوعات حرفی برای گفتن دارد، در همه موضوعات پیش‌رونده و موثر و حرکت دهنده و نیروی محرکه کشور و جهان اسلام است.
کد خبر: ۹۳۹۴۹۵۵
|
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی بقایی در خطبه‌های قبل از نماز جمعه این هفته همدان ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: هفته‌ای که در آن قرار داریم هفته بسیج است بسیجی که ذخیره انقلاب است و از یادگار‌های روح الله است و اثرات و برکات و اقدامات آن در همه بخش‌های کشور و در جهان اسلام و در سطح بین‌الملل روزبه‌روز شکوفاتر، موثرتر و ملموس‌تر می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۳۵۸ که حضرت امام (ره) دستور تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را صادر کردند، با نگاه به اینکه در سطح شهرها، روستا‌ها و در کل کشور قدرت دفاعی کشور برای تثبیت انقلاب بیش از گذشته باشد و ثباتی در شرایط کشور ایجاد شود، کسی فکر نمی‌کرد امروز اثرات بسیج در سطح بین الملل در محور مقاومت، در جهان اسلام مثل حزب‌الله لبنان، حشد الشعبی عراق، انصارالله یمن مبارزین و مجاهدین فلسطین به شعاع بسیج باشد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه شعار بسیج از مردم با مردم و برای مردم است گفت: خدا را شاکریم، امروز بسیج در همه موضوعات حرفی برای گفتن دارد، در همه موضوعات پیشرونده و موثر و حرکت دهنده و نیروی محرکه کشور و جهان اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: نقش بسیج را در عرصه‌های اجتماعی فرهنگی اقتصاد مقاومتی جهاد سازندگی، در سطح شهر‌ها و روستا‌ها به وضوح می‌توان دید.

بقایی افزود: یکی از موضوعاتی که در ۲۰ ماه گذشته کشور درگیر آن بوده، موضوع کرونا است و نقش بسیج در این ایام ملموس‌تر از همیشه بود، اوایل کرونا که موضوع ضدعفونی مطرح بود، بسیجیان با تمام توان ضدعفونی معابر و اجتماعات را انجام دادند.

وی گفت: اقدام بعدی تولید ماسک توسط نیرو‌های بسیجی و مسجد و مردم بود و پس از آن با کمک بسیج که به کمک نیروی انتظامی آمدند منع تردد در جای جای شهر اجرا شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: در موضوع کمک مومنانه اگر نقش بسیج نبود امروز با چالش بزرگی روبرو بودیم، بسیاری از مشاغل تعطیل شد و بسیاری از افراد دچار مشکل اقتصادی شدند، بسته‌های کمک مومنانه مردم، نهاد‌ها و بسیجیان در اختیار این گونه افراد قرار گرفت که موجب شد از این آزمون هم سربلند بیرون بیاییم.

وی گفت: در این دوره ۲۰ ماهه فقط ۴۰ میلیارد کمک مومنانه با کمک بسیج و همراهی مردم در شهر همدان توزیع شده است.

بقایی با بیان اینکه طرح مبارکی که یک سال است در کشور در حال اجرا است طرح شهید سلیمانی است، گفت: با کمک بسیجیان در اقدامات نظارتی در محیط‌های جمعی و عمومی موجب شد همدان در آخرین اعلام ستاد کرونا در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رتبه اول را داشته باشد، اگر نیرو‌های بسیجی ورود نمی‌کردند دستگاه‌های حاکم به تنهایی امکان رعایت دستورالعمل‌ها و اجرای آن‌ها و مصوبات را نداشتند، با کمک بسیجیان در همدان غربالگری بیش از ۶۰۰ هزار نفر انجام گرفت و موجب شد بیماریابی انجام شود.

وی اظهار داشت: در مناسبت‌های مذهبی و انقلابی و شاد در این دوران کرونا، بسیج در ایجاد نشاط تعالی بخش در سطح شهر همدان بسیار موثر بود وموضوع بعدی تجلیل از کادر درمان و بعدی نیز آموزش‌های برگزار شده و اعلام آمادگی حضور در بیمارستان‌ها بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات