فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع):

تقارن هفته بسیج با کنگره، ایلام را معطر به نام شهدا کرده است

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: همزمانی هفته بسیج و برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان، رنگ و بوی شهادت و دفاع مقدس را به شهر و روستا بخشیده است.
کد خبر: ۹۳۹۴۹۸۵
|
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جمال شاکرمی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسب پنجم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و شروع به کار کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: کنگره یک رقابت سالم و ارزشی بین طوایف و ایلات مختلف ایجاد کرد تا یاد و نام شهدا فراموش نشود.

وی با بیان اینکه شهدا نظاره گر اعمال ما هستند، افزود: خود خانواده های شهیدان طلایه داران اصلی اعتلای فرهنگ شهدا در برگزاری باشکوه کنگره شده اند و هفته بسیج برای استان ایلام با نام و یاد شهدا و کنگره تقارنی زیبا پیدا کرد.

شاکرمی ادامه داد: برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام فضای دنیا گرفته استان را شست و شو داد و معطر به عطر شهدا کرد و همچنین ایلات و طوایف به هم نزدیک تر شدند و برای برگزاری باشکوه کنگره با هم به رقابت زیبایی پرداختند و شهر و دیارمان به واسطه کنگره به آرمان های دفاع مقدس نزدیک شده و همه جای استان بوی شهادت گرفته است.

وی اضافه کرد: بسیج یک تفکر و گفتمان والا و قدرتمند برای دست یافتن به قله های پیروزی و اقتدار است و شهدا به عنوان ستاره های درخشان آسمانی که راه های آسمان را بهتر از زمین بلدند، از تفکر بسیج برای رسیدن به قرب الهی بهره بردند.

وی یادآور شد: امروز پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مردمی به فرمان امام راحل است که در زیر لوای تفکر و نگاه بلندنظرانه ایشان انسان های متفرق کشور سازمان پیدا کردند و یک بسیج گسترده مردمی و نیرومند را تشکیل دادند.

شاکرمی تاکید کرد: امام راحل بدون شک امروز و آینده بعد از خود را می دیدند و می دانستند که کشور در آینده در معرض توطئه دشمنان خواهد گرفت و بنابرین همه آحاد مردم را در قالب بسیج مردمی گرد هم آوردند.

وی با بیان اینکه بسیج یکی از مصلحت های مهم جامعه است و مهمترین نیروها در قالب بسیج سازماندهی شده اند، گفت: زیر بنای بسیج به عنوان یک گفتمان و تفکر تبعیت از ولایت فقیه است.

فرمانده سپاه استان ایلام افزود: بسیجیان دیروز برای دفاع از نظام وارد عرصه نبرد شدند و بعد از پایان جنگ نیز در همه عرصه ها از جمله سیل، زلزله، علم، کرونا، محرومیت زدایی و حوزه های مختلف در خدمت جامعه هستند و بسیج تلفیقی زیبا از منطق و احساس است.

شاکرمی با اشاره به اینکه بسیج یک جریان مبارک مردمی است که در طول جنگ به یاری نیروهای مسلح آمدند و موازنه جنگ به سود کشور تغییر دادند، اظهار داشت: بسیج امید بخش دوستان و واههمه دشمنان فعال در حوزه های منطبق بر نیازهای جامعه مشارکت دارند.

به گزارش ایرنا، ۲۹ آبان تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نام گذاری شده است و بسیج پاره تن مردم شعار امسال این هفته است.

امروز سالروز تشکیل بسیج مستضعفان در پنجم آذر ماه سال ۵۸ به فرمان امام راحل است.

کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام از چهارم تا ۱۱ آذر ماه به مدت هشت شبانه روز با برنامه های متعدد در حال برگزاری است.

ارسال نظرات