معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای تکمیل بیمارستان آموزشی در دست ساخت نجف‌زاده اردبیل ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۹۳۹۵۱۶۷
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

۱۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان نجف‌زاده اردبیل نیاز است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی یوسف زاده روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان آموزشی نجف‌زاده اردبیل در گام اول قرار بود به ظرفیت ۲۵۰ تخت در زمین اهدایی خیر اردبیلی مرحوم نجف زاده احداث شود که با پیگیری انجام شده این ظرفیت به ۵۰۰ تخت ارتقا یافت تا با همراهی مجمع خیران سلامت و بهداشت استان اردبیل در ۴۳ هزار مترمربع زمین عملیاتی شود.

وی افزود: مجری پروژه شرکت ساخت و توسعه تاسیسات زیربنایی کشور است که با انتخاب پیمانکار این پروژه را از سال گذشته شروع کرده تا مراحل اجرایی آن بعد از بازنگری طرح به انجام برسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل استقرار اکیپی از آزمایشگاه مکانیک خاک را در محل اجرای این پروژه برای نظارت بیشتر یادآور شد و بیان کرد: این بیمارستان در قالب ۲ بخش طراحی شده و در مرحله اجراست که بخش اعصاب و روان و ساختمان اصلی را در برمی گیرد.

یوسف زاده ادامه داد: بخش اعصاب و روان بیمارستان نجف زاده در مرحله اتمام فنداسیون و اجرای سازه فلزی پیش ساخته است که مراحل ساخت آن در ماه‌های اخیر سرعت بیشتری گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بخش ساختمان اصلی این بیمارستان نیز در مرحله اجرای فنداسیون است، گفت: بخش اعصاب و روان در سه طبقه و ساختمان اصلی نیز در هشت طبقه احداث می‌شود که شامل بخش‌های مختلف بستری و جراحی است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: تاکنون برای احداث این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شده و در بودجه سال جاری نیز منابع خوبی برای این بیمارستان بعنوان جایگزین بیمارستان قدیمی فاطمی اردبیل در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در این بیمارستان ۲۴ اتاق عمل تعریف شده و طبقات سوم تا پنجم به عنوان بخش‌های بستری است که سعی شده در هر طبقه تجهیزات و امکانات مناسب نیز در نظر گرفته شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در کنار کنترل آزمایشگاه خاک در عملیات بتن‌ریزی و آرماتوربندی تیرهای ساخته شده برای نصب به این پروژه عمرانی انتقال داده شده تا این ساختمان در ۴۳ هزار مترمربع زمین به شکل مناسب اجرا در ۲ سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

ارسال نظرات