معاون وزیر کشور پیشبرد رویکرد متوازن را از اهم برنامه‌های وزارت کشور توصیف کرد و گفت: آمایش سرزمینی در استان‌ها مبنای برنامه ریزی اقتصادی و توسعه قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۳۹۵۴۹۲
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن کوشش تبار با تبریک هفته بسیج به تمامی بسیجیان و زحمت کشان عرصه اقتصاد و معیشت کشور، گفت: باید در تفکر و عمل، بسیجی عمل کنیم و مسیر رشد و توسعه اقتصادی کشور را به صورت جهادی جلو ببریم.

کوشش تبار در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه موضوعات و مسائل اقتصادی از اولویت دارترین مأموریت‌ها و اهداف وزارت کشور به عنوان دستگاه حاکمیتی و فرابخشی است؛ گفت: دغدغه اصلی دکتر وحیدی وزیر کشور حل مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی مردم عزیز ایران است و باید با تمام ظرفیت‌های استانی زمینه را برای پیشبرد برنامه‌های اقتصادی دولت فراهم سازیم.

سرپرست معاونت اقتصادی وزارت کشور رویکرد توسعه متوازن در استان‌ها را از اهم برنامه‌های وزارت کشور در دوره جدید خواند و گفت: برنامه آمایش سرزمینی و فعال سازی هدفدار و اصولی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی استان می‌تواند زمینه را برای یک توسعه متوازن و پایدار در کشور فراهم سازد.

وی به ضرورت هماهنگی مستمر و مؤثر با معاونین اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی درست و کارآمد در حوزه‌های اقتصادی استان‌ها نیازمند هماهنگی و هم نظری دو سویه است و باید این ارتباط و تعامل مداوم میان ستاد مرکزی وزارت کشور با مجموعه صف یعنی استانداری‌ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی در این خصوص گفت: یکی از خروجی‌های مهم این تعامل و هم اندیشی می‌تواند تهیه سناریو‌های مختلف در حوزه اقتصادی استان‌ها باشد و اینکه استان‌ها برای بهره وری بیشتر به سمت چه نوع سرمایه گذاری و تولید حرکت کنند.

کوشش تبار در ادامه به توجه ویژه وزارت کشور به توسعه استان‌های محروم کشور اشاره کرد و گفت: مطابق رویکرد توسعه متوازن در کشور، باید استان‌های محروم کشور به لحاظ اقتصادی و سرمایه گذاری تحولی اساسی پیدا کنند.

موضوع فساد ستیزی از دیگر محور‌های مورد اشاره سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور بود و در این خصوص با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گفت: رهبری معظم انقلاب همواره تاکید دارند که فساد گریزی کافی نیست و روحیه فساد ستیزی باید در بدنه دستگاه‌های کشور حاکم گردد.

وی ادامه داد: برای همین باید با کنار گذاشتن بی تفاوتی و انفعال برخورد و نگرشی فعالانه و مطالبه گرانه در حوزه اقتصادی داشته باشیم و اجازه زمینه گیری فساد را ندهیم.

کوشش تبار در پایان خاطرنشان کرد: وزارت کشور با توجه به جایگاه سلسله مراتبی اش در میان دستگاه‌های اجرایی ظرفیت بالایی در پیشرانی اقتصاد کشور دارد و باید این مهم بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال نظرات