«حامد الموسوی» عضو ائتلاف فتح گفت دولت عراق باید اعتبار خود را با اخراج نظامیان آمریکایی و فریب ندادن مردم اثبات کند.
کد خبر: ۹۳۹۵۵۲۵
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، ائتلاف فتح عراق اعلام کرد توافق مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره حضور نظامیان این کشور در عراق، سناریوسازی علیه ملت عراق است.

«حامد الموسوی» عضو ائتلاف فتح عراق در مصاحبه با پایگاه خبری گفت: وجود پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در عراق، دولت بغداد را مقابل چالش بزرگی قرار می‌دهد؛ بر این اساس که دولت یا باید تصمیم ملت را اجرا کند و نظامیان آمریکایی را از عراق اخراج کند یا مصوبه‌ها و مطالبات پارلمان را در این خصوص نادیده بگیرد.

وی افزود: توافق الکاظمی و بایدن که روزنامه نیویورک تایمز نیز آن را سناریو توصیف کرده است، چیزی جز این نیست چرا که این توافق، بازی دادن ملت عراق و فرو نشاندن خشم آنها و سپس طولانی کردن مدت اشغالگری آمریکا در عراق است.

الموسوی ادامه داد: دولت عراق باید اعتبار و حیثیت خود را با اخراج نظامیان آمریکایی، آشکار ساختن هویت نظامیان مستقر در پایگاه‌های متعلق به نظامیان آمریکایی در عراق و فریب ندادن مردم اثبات کند.

قابل ذکر است گروه‌های مقاومت عراقی تهدید کرده‌اند در صورت اجرا نشدن مصوبه پارلمان و اراده ملت عراق مبنی بر لزوم خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان، نظامیان آمریکایی را از اواخر سال جاری میلادی هدف قرار خواهند داد.

ارسال نظرات