فروش ۳ میلیارد ریال کتاب در قالب طرح «پاییزه کتاب» در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از فروش سه میلیارد ریال کتاب در قالب طرح «پاییزه کتاب» در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۶۲۳۵
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، احمد حسین فتایی امروز  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کتابفروشی‌های عضو طرح «پاییزه کتاب» در لرستان، چهار هزار و ۵۰۷ جلد کتاب به ارزش سه میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال به را فروش رساندند.

وی گفت: این طرح از ۲۹ آبان ماه تا سوم آذرماه در سطح کشور برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: در لرستان ۱۳ کتاب فروشی عضو طرح بودند که سه کتاب‌فروشی در مرکز استان و ۱۰ کتاب‌فروشی در سایر شهرستان‌های استان فعالیت داشتند.

فتایی افزود: سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود و با توجه به گرانی کاغذ و وضعیت اقتصادی مردم، این طرح‌ها فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به کتاب فراهم آورد تا بتوانند نیازمندی‌های خود در حوزه کتاب و کتابخوانی را با قیمت مناسب‌تر تأمین کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های فصلی فروش باعث تحرک در رکود فعلی بازار کتاب می‌شود بیان داشت: ترغیب علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی و مطالعه برای خرید با قیمت و تخفیف مناسب، رونق بازار نشر و انتشار کتاب، دلگرمی مخاطبان و تزریق نقدینگی و جریان گردش سرمایه در شرایط رکود بازار کتاب و نشر از جمله مزایای این طرح در زمینه حمایت و تقویت بازار نشر و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار