معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در استان ۵۰ مجوز انتشارات صادر شده و این در حالیست که از این تعداد تنها ۲۰ مورد فعالیت جدی دارند.
کد خبر: ۹۳۹۶۲۳۶
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزای بسیج از لرستان، رضا نیازی امروز  در بازدید از یک انتشارات کتاب در خرم آباد، هدف از این بازدیدها را شناخت و بررسی ظرفیت‌های استان و ساماندهی حوزه نشر عنوان کرد و اظهار داشت: در استان لرستان بالغ بر ۵۰ مجوز انتشارات صادر شده است که از این تعداد متأسفانه بنا به دلایل مختلف حدود ۲۰ انتشارات در حال فعالیت جدی هستند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: شنیدن مشکلات نشر از زبان ناشران و مواردی که مد نظر آنها است و همچنین نیازها و خواسته‌هایی که از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان دارند و متقابلاً خواسته‌هایی که اداره کل از ناشران دارد می‌تواند به بهبود شرایط فعلی نشر استان کمک کند.

نیازی تصریح کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا دفاتر نشر آسیب فراوانی دیدند، که دریافت تسهیلات کم‌بهره برای این قشر فرهنگی از جامعه تا حدودی می‌تواند این آسیب‌ها را جبران کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تجمیع صنوف فرهنگی در قالب گذر فرهنگ و هنر یک ضرورت است بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به دنبال تجمیع صنوف فرهنگی است، اما این مهم به نگاه مدیریتی کلان و عزم جدی در حوزه مدیران شهری و استانی نیاز دارد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: در طول دهه گذشته متأسفانه موضوع کتاب‌سازی خیلی پر رنگ بوده است و انتظارات بسیاری دانشگاه‌ها از دانشجویان و استادان موجب شده بسیاری از تحقیقات صورت گرفته بدون بررسی‌های لازم در قالب کتاب ارائه شوند.

نیازی افزود: در این خصوص لازم است دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد ساختار نظارتی ویژه ای را ایجاد کنند.

ارسال نظرات