فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز گفت: حوزه فعالیت بسیج سازندگی در راستای سازندگی پایه‌های اقتصاد کشور برای پیشران شدن در جبهه‌های اقتصادی است.
کد خبر: ۹۳۹۶۳۱۵
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار علیرضا حیدرنیا بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه تولیدات پوشاک دستاوردهای مشاغل خرد، خانگی و کوچک در کرج، اظهار کرد: چند سالی است رهبر معظم انقلاب شعار سال را بر مبنای شعار اقتصادی قرار می‌دهند.

فعالیت بسیج سازندگی در تمام عرصه‌ها است/ اقتصاد مقاومتی یعنی به جای نگاه به دشمن، نگاه به داخل داشته باشیم

وی ادامه داد: اینکه راهبرد معظم له برای ادامه مسیر و حکمرانی در کشور شعارهای اقتصادی است، حتماً دلیل بسیار محکمی دارد و پاشنه آشیلی است که دشمن آن را نشانه رفته است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: در زمانی که ما در تحریم‌های ظالمانه دشمن قرار داریم و در جایی که آمریکای جنایتکار اتاق جنگ را به وزارت خدمات‌دهی منتقل کرده، اقتصاد کشور ما را مورد هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب چندین سال قبل راهبردی را در خصوص احیا و رفتن به سمت اقتصاد مقاومتی مطرح کردند، تصریح کرد: برخی نسبت به این شعار راهبردی بی‌تقوایی کردند، چراکه اقتصاد مقاومتی متفاوت از کلمات و واژه‌های دیگر مانند ریاضت اقتصادی و غیره است.

سردار حیدرنیا خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی به جای نگاه به دشمن، نگاه به درون و نگاه به توانمندی‌های خود داشته باشیم، بر این اساس رهبر انقلاب نگاه راهبردی و اقتصاد مقاومتی را به عنوان شعار قرار دادند و برنامه‌های پنج ساله پنجم، ششم و هفتم بر مبنای این شعار محوری بود.

وی با بیان اینکه نگاه به اقتصاد مقاومتی مؤلفه‌های فراوانی دارد، گفت: یکی از مؤلفه‌های مهم برای عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی مشاغل خرد و خانگی است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ادامه داد: براین اساس مشاغل خرد و خانگی در زمان‌هایی که ما در تحریم و فشار همه‌جانبه دشمن هستیم، مانند یک پایگاه‌های بسیار کوچکی است که اگر این پایگاه‌ها فعال شوند و در کنار یکدیگر تجمیع شوند به یک جبهه قدرتمند در مقابل دشمن تبدیل می‌شوند.

وی اظهار کرد: امروز سپاه و بسیج به عنوان یک نهاد پیشرو و انقلابی برای عملیاتی‌سازی فرمان فرمانده خود مقام معظم رهبری و برای گره‌گشایی از کار مردم و برای مقابله همه‌جانبه با دشمن برای پنجه در پنجه شدن با آمریکای جنایتکار بر خود تکلیف می‌داند با تمام قوا وارد عرصه شود و کمک کند.

سردار حیدرنیا بیان کرد: فعالیت بسیج سازندگی در تمام عرصه‌ها است و فقط در عرصه ساخت و ساز و محرومیت‌زدایی نیست بلکه سازندگی پایه‌های اقتصاد کشور برای پیشران شدن در جبهه‌های اقتصادی است.

وی تصریح کرد: مشاغل خانگی خروجی بسیار خوبی دارند و بر خلاف مشاغل سنگین و صنعتی بزرگ سریع‌تر به نتیجه می‌رسند و این‌گونه بازارچه‌ها چرخه تولید را از آموزش، راه‌اندازی، تولید و رساندن به چرخه توزیع می‌رسانند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز خاطرنشان کرد: هر پایگاه مقاومت سپاه و بسیج باید به یک کارگاه اشتغال‌زایی در گرایش‌های مختلف تبدیل شود و با ایجاد بیش از یک هزار کارگاه اشتغال در استان اتفاقات بزرگی در عرصه اشتغال رقم خواهد خورد.

وی گفت: این نمایشگاه‌هایی که امروز به همت مسئولین برپا شده است، یعنی برخی تولیدکنندگان در شرایط سخت کرونایی حمایت شدند و برخی راه‌اندازی تا محصولات خود را به عموم مردم عرضه می‌کنند.

سردار حیدرنیا متذکر شد: همه مسئولان وظیفه دارند، نمایشگاه‌های مشاغل خرد و خانگی را با قوت و قدرت پشتیبانی کنند، تا تولیدکننده را به افراد، تجار و بازرگانان که ظرفیت صادرات و فروش دارند وصل کنند تا چرخه تولید ادامه یابد.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات