خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس از ارایه کمک بلاعوض به طرح‌های آسیب دیده دامداری اجرا شده مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۶۸۰۴
|
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سید اسماعیل جوادی حقیقی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس از ارایه کمک بلاعوض به طرح های دامداری اجرا شده مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان خبر داد و گفت: با توجه به اشتغال تعدادی از مددجویان در سنوات اخیر به دامپروری و با توجه به بروز پدیده خشکسالی در کشور، کمبود، گرانی و کاهش کیفیت علوفه (اعم از مراتع و کنستانتره) کاملاً مشهود است که این موضوع سبب بروز مشکلات عدیده‌ای برای این طرح ها شده است.
وی در ادامه افزود: در همین راستا از سوی این نهاد مقدس و به منظور پایدارسازی مشاغل مددجویان تحت حمایت، به طرح‌های آسیب‌دیده دامپروری با تامین نهاده دامی، واکسیناسیون ، بیمه دام ، تامین کنستانتره، تلقیح مصنوعی ،تامین مخزن وجایگاه آب وهمچنین مشاوره جهت اخذ شناسه یکتا کمک های بلاعوض ارایه شده است.
جوادی خاطرنشان کرد: برای هر طرح آسیب دیده دامداری مبلغ 3 الی 5 میلیون تومان به صورت بلاعوض تصویب شده و به ازای هر طرح دامداری آسیب دیده نیز 10 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه از محل منابع امدادی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به طرح های دامپروری اجرا شده در استان گفت: در 8 ماهه امسال 2866 طرح دامپروری در فارس اجرا شده است. که برای تعدادی از طرح های آسیب دیده مبلغ پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که تا پایان سال در 3 مرحله به مجریان طرح های دامداری ارایه می شود که تاکنون مبلغ 2 میلیارد تومان پرداخت شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس در پایان اضاقه کرد: با توجه به وجود پدیده خشکسالی در استان سیاست های امداد بر کاهش اجرای طرح دامپروری به شیوه سنتی وبومی می باشد.لذا تاکید بر اجرای طرح های دامپروی اصلاح نژاد شده با بهره وری خوب وکم هزینه در اولویت است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها