خبرهای داغ:
مراسم تکریم فرماندار سابق و معارفه سرپرست جدید فرمانداری اهواز با حضور استاندار خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۶۸۷۸
|
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷

مراسم تکریم فرماندار سابق و معارفه سرپرست جدید فرمانداری اهواز با حضور استاندار خوزستان برگزار شد.

مسعود فلاحی سرپرست جدید فرمانداری اهواز در این مراسم اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در مقابل دشمن بایستیم باید به مردم خدمت کنیم مردمی که در همه دوره‌ها سختی کشیدند و پای انقلاب بودند.

وی افزود: مردم در انتخابات گذشته به رئیس جمهور و دولتی انقلابی رای دادند تا شاهد روی کار آمدن مدیریت جهادی باشند؛ از خداوند می‌خواهم این سرباز این مردم باشم و به وصیت شهدا عمل کنم.

فرماندار جدید اهواز گفت: از ظرفیت‌ها و نظرات نخبگان و اهل قلم و رسانه درخصوص مسائل مختلف استفاده خواهیم کرد؛ همه تلاش خود را برای آبادی اهواز به کار می‌گیریم د همه باید کمک کنند تا به اهواز خدمت کنیم.

فرمانداری را فعال کردم

جمال عالمی نیسی فرماندار پیشین اهواز در این مراسم با اشاره به مناصب و فعالیت‌های خود در طول ۳۷ سال گذشته، اظهار کرد: در این مدت تلاش کردم خودم را از مردم جدا نکنم و خدمتگزار مردم و نظام اسلامی باشم.

وی افزود: خداراشاکرم هر دو جناح سیاسی بنده را قبول دارند و بعد از گذشت ۳۷ سال خدمت و سربازی ولایت، روسفید از مناصب دولتی خداحافظی می‌کنم.

فرماندار سابق اهواز عنوان کرد: موفق شدیم جایگاه فرمانداری به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان را تقویت کنیم و از فرمانداری منفعل به فرمانداری فعال و تاثیرگذار تبدیل کنیم؛ تصمیم‌هایی گرفتیم که کسی جرات اتخاذ آن را نداشت.

وی گفت: در سه سال گذشته ۱۰۰ روستا بهسازی و ۳۵ روستای اهواز آسفالت شدند که اقدامی بی سابقه بود.

عالمی نیسی افزود: از زمین و زمان در این ۳ سال اتفاقات مختلفی رخ داد و در سیل ۹۸ و چند نوبت آبکرفتگی شدید، چندین روز بی خوابی کشیدیم.

بیکاری در اهواز به علت عدم بومی گزینی است

شبیب جویجری نماینده اهواز در مجلس نیز اظهار کرد: انتخاب فرماندار جدید اهواز مورد اجماع مسوولان و صاحب نظران بود و از ایشان حمایت خواهیم کرد؛ به یاری خدا مدیریتی جهادی و درخور شان مردم این خطه از خود نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مراکز استان‌ها به دلیل نزدیکی به استانداری معمولا زیر پونز هستند، گفت: با تفویض اختیارات قانونی به فرماندار می‌توان از سرریز بسیاری از مشکلات به استانداری جلوگیری کرده و در فرمانداری حل و فصل کرد.

جویجری با بیان اینکه اهواز دومین شهر کشور از نظر مناطق کم برخوردار است، گفت: در مناطق حاشیه متوسط نرخ بیکاری بسیار بالاتر است و فرمانداری باید کاهش این معضل برنامه‌ریزی و اقدام کند.

نماینده اهواز در مجلس گفت: اهواز محتاج فرصت‌های شغلی نیست و علت شیوع بالای بیکاری در آن، عدم اجرای عدالت در بومی گزینی است؛ به یاری خدا در این زمینه نیز تفویض اختیار از استاندار به فرماندار را خواهیم دید تا نتایج آن را در کاهش بیکاری شاهد باشیم.

مدیریت اهواز در رابطه با ظرفیت‌های خود صاحب اختیار نیست

سید کریم حسینی نماینده اهواز در مجلس نیز اظهار کرد: شهر اهواز نسبت به سایر کلانشهرها عقب ماندگی دارد و روستاهای اهواز جزو کم برخوردارترین روستاهای کشور هستند که یکی از دلایل آن این است که مدیریت اهواز در رابطه با ظرفیت‌ها و ثروت‌های خود صاحب اختیار نیست.

حسینی افزود: حق قانونی اهواز باید از نفت، فولاد و صنایع مختلف پرداخت شود؛ صنایعی که شهر را آلوده کرده اند اما تعهدات قانونی خود را نسبت به شهر ایفا نمی‌کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها