خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

ایستادن پای آیات قرآن، عمل به وظیفه، احیای سنت اهل بیت و تبعیت محض از ولایت، از ویژگی‌های شهید استوار بود

نماینده، ولی فقیه در استان فارس، ایستادن پای آیات قرآن، عمل به وظیفه، احیای سنت اهل بیت و تبعیت محض از ولایت، از ویژگی‌های شهید استوار دانست.
کد خبر: ۹۳۹۷۰۰۸
|
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام پیش از ظهر امروز در نخستین سالگرد سرلشگر شهید استوار محمودآبادی با گرامیداشت شهدای مدافع حرم، با اشاره به فراز پایانی خطبه 182 از نهج‌البلاغه گفت: 6 ویژگی که امام علی (ع) برای برادران و همرزمان خودش تبیین کرده است که این 6 ویژگی درباره شهید استوار نیز مصداق دارد. نخستین ویژگی تلاوت قرآن است، سپاه مدافع فرهنگ قرآن است و پای هر آیه‌ای که فهمیدند ایستادند، پای اجرای فرامین قرآنی شهید استوار ایستاد و وقتی دید که پای سند تحول آموزش و پرورش کسی نایستاده استوار ایستاد و تلاش کرد برای اینکه قرآن کتاب تربیت نسل جدید شود و تحول در عرصه آموزش و پرورش رخ دهد و امیدواریم این مسیر ادامه یابد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دومین ویژگی عمل به وظیفه است، افزود: منطق 42 سال انقلاب که پیروزمندانه پیش رفته این بوده که موظف به وظیفه هستیم نتیجه را خدا مشخص می‌کند؛ این منطق پیروز است و امروز هم راه پیروزی مقاومت و محکم ایستادن و وظیفه الهی را اجرا کردن است.

ایستادن پای آیات قرآن، عمل به وظیفه، احیای سنت اهل بیت و تبعیت محض از ولایت، از ویژگی‌های شهید استوار بود

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه سنت اهل بیت و خاندان پیامبر را زنده کردن ویژگی دیگر است، بیان کرد: ارتباطی که شهید سلیمانی از شرق تا غرب دنیای اسلام ایجاد کرد؛ برای این بود که سنت پیامبر را احیا کند. تفرقه بین امت وقتی حل می‌شود که همه سنت پیامبر را مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بدعت‌ستیزی دیگر ویژگی بود که امام علی بیان کردند، عنوان کرد: شهدا مقابل هر چیزی که خلاف راه و رسم اهل بیت بود، ایستادند و دعوت به جهاد را بدون‌ پاسخ نگذاشتند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: ویژگی پایانی که جمع همه کمالات در این یک جمله است، اعتماد کردن به رهبر و ولی فقیه است. اطاعت از رهبر تا لحظه آخر عمر ویژگی شهید استوار بود، اعتماد به رهبر کرد، پای فرمان رهبر ایستاد و اطاعت کرد و حرف رهبر را به کرسی نشاند.

ایستادن پای آیات قرآن، عمل به وظیفه، احیای سنت اهل بیت و تبعیت محض از ولایت، از ویژگی‌های شهید استوار بود

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هر 6 ویژگی که امام علی بیان کردند در شهدا به ویژه شهید استوار مصداق داشته است، عنوان کرد: امید است که راهشان توسط نسل جوان و فرزندان شهید استوار ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار