بدون شک، رسالت دانشجو در برهه ی کنونی، رصد دقیق نقشه های شوم دشمن و استکبار جهانی و مجموعه ی نظام فکری استکبار یعنی تفکر لیبرالی است.
کد خبر: ۹۳۹۷۳۴۱
|
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

بیانیه بسیج دانشجویی اردبیل به مناسبت روز دانشجو

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو  اعلام داشت:  بدون شک، رسالت دانشجو در برهه ی کنونی، رصد دقیق نقشه های شوم دشمن و استکبار جهانی و مجموعه ی نظام فکری استکبار یعنی تفکر لیبرالی است که از کوچک ترین فرصت برای نفوذ و پیاده کردن برنامه های خود در سطح دانشگاه ها استفاده می کنند.

در این بیانیه  آمده است:

16 آذر1332مبدأ مبارزات بر علیه استکبارو استبداد دانشگاهیان و فرهیختگان ، بر اساس مکتب قرآن و اهل بیت بود.16 آذر تبلور اندیشه ی ناب عزت خواهی و استقلال طلبی و عینیت بخشی به آرمان های بلند انقلاب اسلامی است.شهیدان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا در زمره ی دانشجویانی بودند که در جریان اعتراض به دخالت های آمریکا و انگلیس در 16 آذر 1332، به پا خواسته و سینه ی خود را آماج گلوله های رژیم منحوس پهلوی قرار دادند تا سند دیگری از روح استکبار ستیزی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.امروز و پس از گذشت بیش از نیم قرن از آن تاریخ،دانشجویان مومن و انقلابی باید با درایت و هوشیاری کامل و تحت فرمان مقام عظمای ولایت،راه پر افتخار این شهیدان را ادامه داده و استکبار ستیزی را در اولویت برنامه های خویش قرار دهند.

 بدون شک، رسالت دانشجو در برهه ی کنونی، رصد دقیق نقشه های شوم دشمن و استکبار جهانی و مجموعه ی نظام فکری استکبار یعنی تفکر لیبرالی است که از کوچک ترین فرصت برای نفوذ و پیاده کردن برنامه های خود در سطح دانشگاه ها استفاده می کنند. آمریکا بداند، شعار مرگ بر آمریکا که نماد استقلال طلبی و نفی سلطه  و مبارزه با قدرت های استکباری ملت ایران است، تا ابد و با مشت های گره کرده بر زبان جوانان برومند و دانشجویان انقلابی جاری خواهد شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل(شهید علم الهدی) ، ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو به اهالی فرهیخته دانشگاهی و گرامیداشت یاد و خاطره ی سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و اولین سالگرد شهادت دانشمند هسته ای و دفاعی شهید دکترمحسن فخری زاده، موارد ذیل را خاطر نشان می سازد:

  1. در شرایط حساس کنونی  که مشکلات عدیده ی اقتصادی نظیر گرانی های افسار گسیخته، تورم ، بیکاری و ... بر زندگی مردم کشور سایه افکنده؛ باید از ظرفیت بی بدیل دانشجویان و نخبگان علمی  به ویژه در قالب گروه های جهادی، شرکت های دانش بنیان  و ... در راستای مدیریت بهینه و بهبود وضع موجود نهایت بهره را برد.
  2. دانشجویان به عنوان قشر پویا و فعال در جامعه باید با ارتقای سطح بصیرت و آگاهی های سیاسی و روحیه جهادی و انقلابی در راستای لبیک بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت کرده و از هرگونه پرداختن به مسائل فرعی و حاشیه ای که دانشجو را از رسالت اصلی خویش بازمی دارد، اجتناب نمایند و در این راستا نسبت به نقش آفرینی فعال و پویا و حل مسائل و مطالبه گری از مسئولان در چارچوب های مشخص و تعریف شده حرکت نمایند.
  3. مسوولین وزارت علوم باید توجه داشته باشند که دانشگاه محل تولید علم و ارتقای سطح دانش و معلومات دانشجویان و تحصیل علوم مختلف بوده و محل جولان گروه های سیاسی تندرو و جریان های مخرب نظام نمی باشد و بدیهی است که دانشجویان بر اساس رسالت ذاتی خویش نمی توانند در مورد بسیاری از مسائل بی تفاوت باشند.
  4. عملکرد دولت انقلابی و مردمی در مدت زمان کوتاه تشکیل در بخش های مختلف که با رویکرد مردمی و حضور در کف میدان و احصاء مشکلات مردم به پیش می رود و حتی روزهای تعطیل نیز با انجام سفرهای استانی به انجام وظیفه می پردازد و اقدامات بسیار خوبی نیز در این مدت انجام داده است، شایسته ی تقدیر بوده و باید ضمن فرصت دادن به دولت برای پیاده سازی برنامه ها و اجرایی کردن آن ها؛ از تخریب، سنگ اندازی و انتقادهای مغرضانه اجتناب کرده و دولت محترم را در مسیر حل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی و سروسامان دادن به آن، یاری نمود.
  5. در جریان دور اول مذاکرات مربوط به ایران و 1+4 در وین، مواضع عزتمندانه ی تیم مذاکره کننده مبنی بر لغو کامل تحریم ها و ایستادگی در برابر زیاده خواهی طرف های غربی بر اساس منویات مقام معظم رهبری تا حصول نتیجه باید با جدیت ادامه پیدا کند.
  6. حفظ اتحاد و انسجام و روابط دوستانه میان سران قوا و احزاب و گروه های سیاسی مختلف در کشور و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری باید مورد توجه قرارگیرد و از هرگونه اختلاف و دودستگی و تنش که موجبات خشنودی دشمنان را فراهم می سازد، به شدت اجتناب کرد .
ارسال نظرات