خبرهای داغ:
حجت الاسلام حاج احمد پناهیان تصریح کرد: ماموریت امسال بسیج، توانمندسازی و حل مشکلات مردم جامعه در زمینه های مختلف است.
کد خبر: ۹۳۹۷۳۹۴
|
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

توانمند شدن و رفع مشکلات مردم، مأموریت امسال بسیج

در مراسم پایگاه بسیج امیرالمومنین (ع) حجت الاسلام احمد پناهیان طی سخنانی با اشاره با آیه ۲۹ سوره فتح گفت: انقلاب اسلامی ما همان انقلاب رسول خداست. بعثت امت آخرالزمان این ویژگی را دارد: بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ (اسراء ۵). نسبت به کفار شدید هستند. ویژگی این یاران امام زمان در آخرالزمان هم در رسول خدا (ص) و هم در یاران ایشان مشترک است، و آن ویژگی این است: أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ. این دو ویژگی در پیغمبر (ص) و یارانش مشترک است.

وی افزود: خداوند میفرماید: تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا. بسیجی یعنی این. به برکت انقلاب اسلامی این ویژگی بین خیلی از مردم و جوانان ما پدیدار شد؛ یک جریان معنوی عمیق ایجاد شد که خیلی‌ها به قله‌های این مسیر رسیدند و این فقط کار خداست.

پناهیان گفت: بسیج یک فرهنگ است، یک جامعه است، یک ملت است. بسیج یک طیف و جناح و قشر خاصی نیست. بسیج یک ملتی است تحت اراده خدا، که رشد میکند. بسیج امروز را با بسیج دهه شصت مقایسه کنید! همین شهید فخری زاده را ببینید. آمریکایی‌ها شهید فخری زاده را صندوق اسرار عمیق هسته‌ای ایران میدانستند. اما ما این شخص را اصلا نمیشناختیم. اسراییلی‌ها سال‌ها برای ترور او برنامه ریخته بودند.

رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: شهید بزرگوار فخری زاده در نوع خودش بی نظیر بود؛ سازمانی را مدیریت میکرد که تجهیزات دفاعی مدرن را طراحی میکرد. وقتی ما فکر این جنگ بیولوژیک را هم در این گستردگی نمیکردیم، شهید فخری زاده به فکر واکسن بود. شهید فخری زاده در بستر بسیج رشد کرد و حدود بیست نفر از مزدوران داخلی موساد طی عملیات پیچیده با یک سلاح مدرن خودکار شهید فخری زاده را به شهادت میرسانند.

وی با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده «مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ» اضافه کرد: بسیج ارزشمند است، چون جریانی است که خدا به راه انداخته، نه انقلاب اسلامی. در انقلاب اسلامی این آیه الهی روشن و آشکار شد. رهبرانقلاب گفت بسیج به حضرت امام الهام شد. یعنی بسیج حتی کار حضرت امام هم نبود؛ کار خود خدا بود که به حضرت امام الهام کرد.

توانمند شدن و رفع مشکلات مردم، مأموریت امسال بسیج
حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: این همه جریان‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، و...، کدامشان اثر و کارایی بسیج را دارد؟ در صنعت هسته‌ای روحیه و توان بسیج وارد شد و این پیشرفت‌ها برای ما حاصل شد. در وقایع و اتفاقات و عرصه‌های مختلف این بسیج است که می‌درخشد.

وی خاطرنشان کرد: کسی حق ندارد دیگران را از رفتن به پایگاه بسیج منع کند. ممکن است ایراداتی در بسیج باشد؛ افراد نالایقی در برخی موقعیت‌ها باشند؛ اما در اصل بسیج ایرادی نیست. بسیج در هرجا وارد شد، شکوفایی ایجاد شد. در همین مسئله کرونا، کمک‌های مومنانه و مجاهدانه چقدر به ما کمک کرد. در این امتحان بسیج بود که برنده شد. چون بسیج شجره طیبه است.

گفتنی است این مراسم ویژه گرامیداشت هفته بسیج با حضور اقشار مختلف مردم، بسیجیان پایگاه مقاومت امیرالمومنین (ع) و هیئت محبین اهلبیت (ع) در مسجد امیرالمومنین (ع) قم برگزار شده است.

انتهای پیام/درویشی

ارسال نظرات
پر بیننده ها