خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز؛
قزوین_حجت الاسلام عدالتی گفت: احسان در راه دین، ائمه اطهار(ع)، قرآن کریم، مصداق کمک های مومنانه است که با آن می توان به مقامات معنوی رسید.
کد خبر: ۹۳۹۷۴۲۱
|
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عدالتی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در جمع کارکنان این ناحیه با اشاره به سخنان گهربار امیر المومنین(ع) در نهج البلاغه، از فضیلت های که انسان رابه مقامات عالیه می رساند بیان کرد: کثرت سکوت یکی از فضیلت هایی است که امام علی(ع) به آن اشاره داشته است چرا که حرف زدن بی مورد انسان را به هلاکت می رساند.

وی گفت: گناهان متعددی توسط زبان و دهان ازجمله غیبت، دروغ، تهمت و غیره انجام می شود و انسان با سکوت به مقامات معنوی عالیه می رسد.

حجت الاسلام عدالتی به انصاف، به عنوان دیگر فضلیت مورد تأکید امیرالمومنین(ع) اشاره کرد وگفت: حضرت امام علی(ع) انصاف را از برترین فضائل معرفی می کند. بعضی اوقات ما انصاف را در حق همسایه، دوستان، اقوام و در بین فرزندانمان بخرج نمی دهیم. باید در همه امور زندگی رعایت انصاف را داشته باشیم که موجب رسیدن به مقامات عالیه برای انسان می شود.

وی در ادامه، بذل و بخشش را از فرمایشات حضرت امام علی (ع) برای رسیدن به مقامات عالیه نام برد و اضافه کرد:با بذل وبخشس قدر انسانها بالا می رود. هر کسی در زندگی به نوعی بذل و بخشش دارد، بذل و بخشش منحصر به بذل مال و هدیه نیست بلکه هرکسی که آلام و اندوهی را از کسی دور کند و بار سنگینی را از روی دوشش بردارد مصداق بخشش است و کسی که در احسان کوتاهی کند ذلیل می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: نباید از صدقه دادن دست و دلمان بلرزد بلکه اموالمان با صدقه دادن پر برکت می شود. حضرت امام علی (ع) می فرماید: ((احسان بدهید چراکه احسان عیب های انسان را می پوشاند)) با احسان در راه دین، در راه ائمه اطهار(ع)، در راه قران و کمک های مومنانه می توان به مقامات معنوی رسید و این احسان ها هستند که خیلی وقت ها انسانها رادر مشکلات جامه نجات می دهند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها