حجت الاسلام سلیمی با اشاره به مذاکرات برجامی در وین گفت: طرف مقابل از پیشنهادات منسجم جمهوری اسلامی سردرگم است و اختلاف جدی با یکدیگر دارند و به همین دلیل قدرت تصمیم‌گیری ندارند.
کد خبر: ۹۳۹۷۴۳۹
|
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در خصوص نخستین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها میان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و گروه موسوم به ۱+۴ در دولت سیزدهم، گفت: هدف از مذاکرات رفع کلیه تحریم ها است و این یک هدف مشخص است که ایران هم‌ به شکل منسجم پیشنهاداتی داده و مذاکره کنندگان با مواضع قاطع، مقتدرانه و منطقی در این دور از مذاکرات حضور پیدا کردند.

وی افزود: طرف مقابل از پیشنهادات منسجم جمهوری اسلامی سردرگم است و اختلاف جدی با یکدیگر دارند و به همین دلیل قدرت تصمیم‌گیری ندارند.
 
عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: توصیه جمهوری اسلامی در این دوره از مذاکرات این است که طرف مقابل قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد و اراده جدی برای به نتیجه رساندن مذاکرات داشته باشد.
 
وی ادامه داد: موضوع مورد مذاکره کاملا مشخص است و قطعا عرصه های دیگر مشمول مذاکره نخواهد شد و جمهوری اسلامی صراحتا مواضع خود را اعلام‌ کرده است.
 
سلیمی اضافه کرد: جمهوری اسلامی پیشنهاداتی را در قالب بسته هایی جامع و مشخص ارائه کرده و طرف مقابل به دلیل اینکه بی برنامه بوده دچار سردرگمی شده و توان تصمیم‌گیری تاکنون‌نداشته است.
 
وی با اشاره به به تاکید ویژه دیپلمات های کشورمان مبنی بر لزوم نتیجه گیری در مذاکرات، گفت: در این دوره از مذاکرات به دلیل وجود بدنه قوی کارشناسی در تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی فریب ترفندهای شیطانی طرف مقابل نخواهد شد.
 
 نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس خاطر نشان کرد: دشمن این تصور را نداشته باشد که بتواند مانند دوره قبلی مذاکرات از ترفندهای پیچیده برای فریب استفاده کند و باید مطالعه کنند با عوض شدن دولت جمهوری اسلامی تیم‌مذاکره کننده هم عوض شده و از پشتوانه کارشناسی قوی برخوردار است.
 
انتهای پیام/ 
 
ارسال نظرات