غلامحسین برادری، برادر شهید حسن برادری همزمان با پیدا شدن پیکر برادر شهیدش گفت: حسن در سال ۱۳۵۹ عضو بسیج شد و در سال ۱۳۶۰ به عنوان رزمنده در عملیات فتح المبین شرکت کرد؛ در تنگه ربابیه سه روز در محاصره دشمن بودند اما در نهایت پیروز شدند.
کد خبر: ۹۳۹۷۶۳۴
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، غلامحسین برادری، برادر شهید حسن برادری همزمان با پیدا شدن پیکر برادر شهیدش گفت: حسن در سال ۱۳۵۹ عضو بسیج شد و در سال ۱۳۶۰ به عنوان رزمنده در عملیات فتح المبین شرکت کرد؛ در تنگه ربابیه سه روز در محاصره دشمن بودند اما در نهایت پیروز شدند.

وی افزود: وی 20 اردیبهشت به مرحله دوم عملیات فتح المقدس اعزام شد و در تاریخ 4 خرداد سال 1361 به شهادت رسید و مفقودالاثر شد. امروز به ما خبر دادند که پیکر برادرم شناسایی شده است. در سال 1386 پیکر او به عنوان یک شهید گمنام به میهن بازگشته و در دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران به خاک سپرده شده بود.

برادر شهید برادری مطرح کرد: اصرار می کردم حسن به جبهه نرود چون کم سن و سال بود اما علاقه او به اسلام و جهاد و ولایت موجب شد به جبهه اعزام شود و به شهادت برسد. وی وصیت کرده بود که دوست دارد گمنام باشد که همین طور هم شد و به صورت گمنام در دانشگاه دفن شد اما پس از 40 او را پیدا کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات