خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان خبر داد؛

آغاز داوری آثار سومین جشنواره «رسام» در خوزستان

سردار مرادحاجتی گفت: داوری آثار سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام» در خوزستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۹۷۸۸۶
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶

پس از به پایان رسیدن مهلت مقرر ارسال آثار فیلم و فیلمنامه به دبیرخانه سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت «رسام» و آرشیوسازی دیجیتال و دسته‌بندی آثار رسیده، کار داوری آثار توسط هیأت انتخاب آغاز شد.

سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: پس از انتقال و تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره رسام به اهواز، فراخوان این جشنواره که از فروردین ماه سال جاری به طور گسترده در فضای عمومی کشور منتشر شده بود، پس از پایان تمدید مرحله دوم و دریافت آثار و آرشیو سازی دیجیتال و دسته بندی آن ها، جهت پالایش اولیه در اختیار داوران هیأت انتخاب قرار گرفت.

وی افزود: در بخش داخلی این جشنواره 530 اثر به دبیرخانه جشنواره واصل گردید که در 6 بخش مستند، داستانی، پویانمایی، نماهنگ، 180 ثانیه ای و فیلمنامه دسته بندی شده اند.

‌مرادحاجتی گفت: در این دوره از جشنواره علاوه بر آثار مرتبط با حوزه دفاع مقدس و مقاومت، بخش ایثار اجتماعی نیز به بخش‌های اصلی آن اضافه شده که مورد استقبال هنرمندان در سراسر کشور قرار گرفت. آثار رسیده با موضوع ایثار اجتماعی شامل موضوعات خدمات گروه‌های جهادی در سیل و زلزله و بلایای طبیعی و مدافعان سلامت است که به خوبی توسط هنرمندان به تصویر کشیده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان بیان داشت: هیأت انتخاب سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس عبارتند از: «طالب رماوندی»، «علی حیاتی»، «سید مرتضی سبزقبا»، «مهدی طرفی»، «مهدی کیخائی»، «محمدرضا نجفی» و «مهسا طیب» هستند.

وی متذکر شد: جهت انتخاب هیأت فوق پس از مکاتبه و تشکیل شورای سیاستگذاری جشنواره در استان از 21 سازمان و نهاد فرهنگی درخواست شد که اسامی فیلمسازان مطرح خوزستانی را به دبیرخانه اعلام نمایند که در نهایت پس از ارزیابی دقیق و توسط شورای انتخاب داوران، رای آنها تجیمع و اسامی حائز شرایط تأیید و تصویب شدند.

‌مرادحاجتی با اشاره به اینکه پالایش اولیه آثار 15 روز زمان خواهد برد و پس از آن آثار برتر به بخش مسابقه جشنواره راه خواند یافت متذکر شد: این جشنواره قرار است با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند در خرمشهر و آبادان برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها