خبرهای داغ:
همدان-مدیر عامل شرکت شیشه همدان از اشتغالزایی طرح جدید توسعه شرکت شیشه همدان برای ۲۰۰ نفر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۷۹۵۵
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، خسرو فخیم هاشمی در حاشیه بازدید استاندار همدان از شرکت شیشه اظهار کرد: با توجه به مشکلات و وجود تحریم مسئولین استانی از جمله آقای متین رئیس سازمان صمت و آقای پورمجاهد معاون امور اقتصادی استانداری شرکت را حمایت کردند که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی طرح توسعه و رفع مشکلات موجود می‌توانیم محصولات خود را بیشتر صادر کنیم، عنوان کرد: نزدیک بودن همدان به مرز برای ارتباط با سایر کشور‌ها یک مزیت محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت شیشه همدان با تاکید بر اینکه شرکت شیشه هیچ تخریبی برای محیط زیست ندارد، گفت: منابع این طرح ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از محل تسهیلات توسعه ملی و ۱۰ میلیون دلار از منابع خود شرکت و آورده سهامداران شرکت تامین شده است.

وی با بیان اینکه شرکت شیشه همدان یک شرکت سهامی عام در بورس است و ۴۵ هزار سهام داریم، افزود: با اجرای این طرح از روز کلنگ‌زنی تاکنون در نظر داشته ۲۰۰ نفر را استخدام کند که تا به امروز ۸۵ نفر استخدام شده‌اند و با تکمیل شدن طرح استخدام ۲۰۰ نفر محقق می‌شود.

فخیم هاشمی ابراز کرد: در این کارخانه ۶۰۰ نفر پرسنل مشغول به کار هستند که با استخدامی‌های جدید این تعداد افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کوره قبل ۴۰ هزار تن و کوره جدید ۳۵ هزار تن در سال ظرفیت تولید دارد که در کل ۷۵ هزار تن محصول بسته‌بندی به دست مشتری داده می‌شود، گفت: ظرفیت تولید طرح توسعه با تکنولوژی جدید به تنهایی ۹۳ هزار تن در سال است.

مدیرعامل شرکت شیشه همدان با بیان اینکه در نظر داریم با رفع مشکلات موجود این طرح را با سه خط تا دهه فجر افتتاح کنیم، یکی از مشکلات موجود را ارتقای ایستگاه گاز دانست و گفت: طبق قرارداد شرکت گاز موظف شده است تجهیزاتی در اختیار شرکت قرار دهد که مهلت را ۱۵ ماه قرار داده‌اند که تا وقتی این تجهیزات در اختیار شرکت قرار نگیرد ما نمی‌توانیم طرح را راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه سوخت ذخیره ما گازوئیل است و مقدار کم به مدت ۷ روز در اختیار ما قرار می‌گیرد، خطاب به استاندار همدان گفت: ما روزی که می‌خواهیم این طرح را افتتاح کنیم از شرکت گاز می‌خواهیم این اطمینان به شرکت داده شود که تحت هیچ شرایطی گاز قطع نشود.

فخیم هاشمی عنوان کرد: اقدامات افزایش ظرفیت برق مورد نیاز شرکت شیشه همدان که به ۱۱ مگاوات می‌رسد انجام شده و خواستار این هستیم که برق باختر برق را وصل کند.

وی با بیان اینکه افزایش ۴ برابری قیمت گاز برای شرکت بسیار سنگین است، گفت: موعد سررسید قسط وام صندوق توسعه ملی که طبق مصوبه دولت قبل یک سال به شرکت فرصت داده شده که در آخر سال باید ۴میلیون دلار پرداخت کنیم که قابل پرداخت برای شرکت نیست و درخواست داریم تا شهریور ماه سال بعد تمدید شود که طی ۶ ماه تولید و فروش داشته باشیم و بتوانیم پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات