نمایش «جدال در آفرینش» به روی صحنه می رود

تبریز- نمایش «جدال در آفرینش» به نویسندگی محمدرضا دهقانی، کارگردانی یعقوب اکبری و تهیه کنندگی مهران صادقی در تالار وحدت دانشگاه تبریز به روی صحنه می رود.
کد خبر: ۹۳۹۷۹۶۲
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در این نمایش که بر اساس مستندات تاریخی نوشته شده است از آغاز خلقت تاکنون چهره شیطان و چگونگی حضور و نقش آن در زندگی انسان ها به اجرا درمی آید.

در این نمایش ۶۰ نفر  هنرور و عوامل اجرایی حضور دارند که به مدت یک هفته از یازدهم تا ۱۶ دی اجرا خواهد شد.

مجری طرح این نمایش را شرکت تعاونی هنری طلایه دار توانگر آرنا برعهده دارد و پس از این اجرا در استان های دیگر و کشورهای همجوار چون ترکیه، ارمنستان، عراق و لبنان نیز طبق برنامه ای که دست اندرکاران این نمایش دارند به اجرا درمی آید.

کارگردان نمایش «جدال در آفرینش» در خصوص این نمایش گفت: نمایش «جدال در آفرینش»  بر اساس مستندات تاریخی و با مشاوره دکتر پیمان عباسیان کارشناس مذهبی نوشته شده است.

یعقوب اکبری افزود: از آغاز خلقت تاکنون جدال خیر و شر بوده و همین موجب مصایب و مشکلات در زندگی بشریت شده است و این نمایش نگاه متفاوتی به این جدال است و صرفا نگاه مذهبی نیست.

تهیه کننده این نمایش نیز با بیان اینکه نمایش «جدال در آفرینش» پس از تبریز در استان های دیگر  و کشورهای همجوار نیز احتمال اجرا خواهد داشت، هزینه برآورده شده این نمایش را ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

مهران صادقی افزود: این نمایش با تکنیک متفاوت از نمایش های دیگر به اجرا آمده طراحی و اجرا شده است که امید است متولیان فرهنگی نیز از آن حمایت کنند.

مشاور تهیه و تولید این نمایش نیز با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر بستری برای درآمدزایی و فرهنگ سازی در مقوله های اجتماعی است خواستار توجه متولیان فرهنگی و هنری به این حوزه از فرهنگ شد.

بهنام محمدی اضافه کرد: امروزه با حمایت از چنین برنامه هابی هم شرکت ها می توانند از فرصت به وجود آمده استفاده کنند و هم مسئولان حوزه فرهنگ و با ارزآوری در این خصوص موجب ایجاد بسترهای مناسب از رهگذر هنر به دیگر ابعاد جامعه شوند.

سهیلا ارجمند؛ مجری طرح این نمایش نیز با اشاره به اهمیت کار هنری و لزوم توجه به این نوع کارهای فرهنگی، حمایت شرکت تعاونی هنری طلایه دار توانگر آرنا را از کارهای فرهنگی فاخر اعلام کرد.

در این نمایش همچنین حورا امیرخیزی به عنوان دستیار و سورچ نوایی مدیر پروژه و کارگردان فنی این نمایش را بر عهده دارند.

نمایش «جدال در آفرینش» از یازدهم دی در تالار وحدت دانشگاه تبریز در آستانه ایام فاطمیه به روی صحنه می رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها