نشست روشنگری و بصیریت افزایی با موضوع فضای مجازی در شهرستان پارس آباد

به مناسبت 16 آذر روز تسخیر لانه جاسوسی نشست روشنگری و بصیریت افزایی به همت کانون بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات فرهنگی و هنری پارس آباد برگزارشد .
کد خبر: ۹۳۹۷۹۹۶
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲

نشست روشگری و  بصیریت افزایی با موضوع فضای مجازی در شهرستان پارس آباد برگزارشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی اصغر عادلی مسوول پلیس فتا شهرستان پارس آباد با اشاره به آسیب ها و تهدیدات سایبری اظهار کرد: دست یابی آسان به آخرین اطلاعات،جذابیت و تنوع،آزادی اطلاعات و ارتباطات،کاهش هزینه های اقتصادی واجتماعی،گسترش عدالت رسانه ای،گسترش تعاملات و تبادل نظرها با سرعت بسیار بالا از جمله فرصت های این فضاست.
عادلی با بیان تهدیدات فضای مجازی خاطر نشان کرد: ایجاد شکاف در بین نسل ها و اختلاف سطح آگاهی، اتلاف عمر و اختلال در مدیریت زمان،وابستگی بیش از حد به سانه در حد اعتیاد،کاهش ارتباطات عاطفی و تعاملات فرد به فرد و رو در رو،دور شدن از واقعیت ها و خیال پردازی، ابتلا به افسردگی و اختلال در خواب،نفوذ در حریم خصوصی افراد و افزایش فریب و رشد جرایم و خشونت از جمله تهدیدات این فضاست.
اشرف دادده مسئوول بسیج هنرمندان شهرستان پارس آباد با اشاره به آسیب های فضای مجازی گفت: اشاعه فحشا و بی بندباری،تضعیف اعتقادات و گسترش شبهات فکری با بدعت ها و خرافات،ترویج فرقه گرایی و عرفان های دروغین،حرمت شکنی و دگرکونی در تعامل والدین با فرزندان،هویت زدایی از مفهوم خانواده با فردگرایی و زدودن تعهد،عفت و حیا در خانواده ها، تبلیغ تنوع طلبی جنسی و عادی جلوه دادن خیانت همسر، تزلزل در نظام خانواده و اختلاف و طلاق ، و تهدیدات امنیتی از دیگر تهدیدات و آسیب های فضای مجازی و سایبر است.
این فرمانده بسیجی افزود: دشمنان سیلی خورده از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدنبال فرصت برای ایجاد آشوب و سلب امنیت و آسایش مردم هستند، برای مقابله با ترفندهای دشمنان باید روشنگری صورت گرفته و بصیرت افرایی انجام شود.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام ناب در عرصه های مختلف از همه ابزار برای مقابله انقلاب اسلامی استفاده کردند و امروز هم با بهره گیری از بستر فضای مجازی و تهیه فیلم و عکس های جعلی علیه نظام تلاش فراوان می کنند، قصد دارند از هر فرصت برای ضربه زدن به اسلام ناب استفاده کنند و گاهی هم متاسفانه به دلیل ضعف سواد رسانه ای و یا عدم آگاهی برخی فریب می خورند و آب به آسیاب دشمن می ریزند.
دادده خاطرنشان کرد: اینترنت و فضای مجازی شکل‌گرفته در آن، علی‌رغم قابلیت‌ها و کارکردهای مثبت و مفیدی که برای خانواده ها دارد، می‌تواند تهدیدها و آسیب‌هایی را نیز برای این نهاد اجتماعی به ‌همراه داشته باشد.
مسوول بسیج هنرمندان ادامه داد : اهمیت فضای مجازی در دنیای امروز که تکنولوژی هر روز پیشرفت بیشتری می نماید بسیار زیاد است و این اهمیت را می توان از سخنان و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مشاهده کرد.
وی بیان کرد : فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را می توان با برنامه ریزی دقیق خانواده ها به محیطی امن برای فرزندان تبدیل کرد که در این راستا خانواده ها نقش مهمی دارند ولی اگر این بازرسی خانواده از رفتار های فرزندانشان در فضای مجازی صورت نگیرد همین فضای مجازی به سلاحی برنده در جهت تخریب آینده فرزندان و کانون خانواده تبدیل می شود.

ارسال نظرات