خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

۱۶ آذر زمینه ساز انقلاب اسلامی ایران/ اذان دانشجویان ایران اسلامی فریاد بر سر آمریکا است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه همان گونه که امام (ره) فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا به عنوان پرچمدار ظلم، ستم و کفر بزنید، گفت: شما دانشجویان موذن هستنید و اذان خود را اینگونه سر دهید.
کد خبر: ۹۳۹۸۱۰۶
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان امروز در دیدار با جمعی از نمایندگان دانشجویان دانشگاه های بیرجند به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو،گفت: آرمان های کارآمد و مطلوبی در انقلاب اسلامی داریم اما با آن فاصله داریم که علت آن را باید پیدا کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تحقق هر امر متکی بر دو اصل است، اول وجود مقتضی و دوم نبود مانع، گفت: در جامعه ما مقتضی وجود دارد اما بدلیل وجود مانع های زیاد به رسیدن اسلام ناب مشکلاتی وجود دارد.

 

وی افزود: مانعی که هم در تاریخ و هم در زمان معاصر در حداکثر خود قرار دارد عبارت است از استبداد، سلیقه های فردی و گروهی در داخل ، سلطه و استعمار در خارج، هروقت ما توانستیم این مانع را در این دوبخش دستش را کوتاه کنیم به همه آرمان ها خواهیم رسید و در واقع این آرمان اصلی ما است و بقیه مسائل در پای این مورد عنوان می شود.

 

امام جمعه بیرجند گفت: مقدمه برای رسیدن به این حقیقت دو چیز است، اول توجه و شناخت به انسان و دیگری به اسلام و این دو با هم تلفیق اند چون وجود انسان که مخلوق محبوب خدا است در عالم تکوین و دین محبوب و خدا در عالم تشریع است، انسان محبوب خدا است، خدا همه ی این عالم را برای انسان آفریده، حتی انسان ظالم، کافر و منافق، آن بعد انسانی اش محبوب خدا است اما آنچه که مغضوب است کفر و نفاق او است.

 

وی بیان کرد: خداوند بعد انسانی فرد کافر را به عنوان بنده اش به خود اضافه می کند، اگر بغض نسبت به کفر، نفاق و ظلم است برخواسته از دوستی انسان است، چون بنده خود را دوست دارد به ظلم و نفاق و شرکش راضی نیست، آنقدر انسان محجور مانده همان طوری که اسلام محجور مانده که در جهت تامین امنیت انسان اگر یک متعدی، سوزن به طوری که پوست و گوشت بدن را پاره کند، به فرد دیگری بزند، باید دیه دهد، اگریک سیلی زده شود و رنگ صورت تغییر کند باید دیه دهد، امنیت برای انسان در دین اسلام در حدی است که با مکاتب دیگر تفاوت زیادی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: انسان باید در امنیت باشد تا بتواند آزاد حرف بزند ،آزاد فکر کند و آزاد رفتار کند، این فقط مربوط به بعد فیزیکی است، حتی اگر با حرفش یا عملش یا کنایه اش قلب کسی آزرده شود، تعبیر شده که بیت الله و خانه کعبه را خراب کرده است، این انسان در مکتب دین اسلام است.

 

وی افزود: در دعای هفته امام زین العابدین(علیه السلام) می فرماید «وَ أَسْأَلُکَ فِی مَظَالِمِ عِبَادِکَ عِنْدِی فَأَیُّمَا عَبْدٍ مِنْ عَبِیدِکَ أَوْ أَمَةٍ مِنْ إِمَائِکَ‏، کَانَتْ لَهُ عندی مَظْلِمَةٌ ظَلَمْتُهَا إِیَّاهُ فِی نَفْسِهِ أَوْ فِی عِرْضِهِ‏، أَوْ فِی مَالِهِ وَ وَلَدِهِ أَوْ غِیبَةٌ اغْتَبْتُهُ بِهَا، أَوْ تَحَامُلٌ عَلَیْهِ بِمَیْلٍ أَوْ هَوًی أَوْ أَنَفَةٍ أَوْ حَمِیَّةٍ أَوْ رِیَاءٍ أَوْ عَصَبِیَّةٍ، غَائِباً کَانَ أَوْ شَاهِداً وَ حَیّاً کَانَ أَوْ مَیِّتاً، فَقَصُرَتْ یَدِی وَ ضَاقَ وُسْعِی عَنْ رَدِّهَا إِلَیْهِ؛ و باز از تو درخواست می‏ کنم در ظلمی که به بندگان تو کردم و حقی که بر من دارند که به لطف و کرمت ادا فرمایی پس هر کس از بندگان تو یا کنیزکان تو که مظلمه‏ای از او بر من است، که ستمی بر او کرده ‏ام چه به شخص او و چه به آبروی او یا در مال و اهل و عیال او و فرزندان او یا غیبتی از او کرده ‏ام یا بر او بار گرانی نهاده ام به سبب حب نفس یا هوای ریاست یا به کبر و حسد یا ریا و عصبیت به هر کس ستم کرده‏ ام از غائب و حاضر و زنده و مرده که دستم از ادای حق او کوتاه و مجالم از پرداختش تنگ است و نتوانم از او حلیت خواست».

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی افزود: انسانی که به فرد دیگری زیان وارد کرده است، آن جایی که می تواند و اماکن دارد باید طبق احکام دیات باید ادا کند و آنجایی که نمی تواند و دستش ساخته نیست، باید برای رضایت او طبق دستور اسلام عمل کرد، حالا اسلام را مقایسه کنید با مکاتبی که در دنیا ایجاد کرده اند، آن مانعی که باید برطرف شود استبداد های حزبی و گروهی داخلی که ترجیح می دهد بر اسلام و استعمار های خاجی و نوکرمعابی برای بیگانه است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: رضا خان و پسرش هر دو نوکر معاب بودند و زمینه خیانت، دزدی، از بین بردن حقوق جامعه و افراد را فراهم کرد، مردم را کشتند، شراب خواری، اعتیاد و فساد را ترویج کردند، معادن و چاه های نفت را دزدیند، ده ها هزار روستا را از مردم به زور گرفتند و به نام املاک خالصه تحت اختیار خود درآوردند.

 

وی افزود: اما در روز ۱۶ آذر که محمدرضا شاه نوکرمعاب پذیرای دشمن ترین دشمنان بود، دانشجویانی که آزاد می اندیشند در مقابل این استعمار بیرونی و استبداد داخلی ایستاد و شهید شدند و این یک میزان شد برای جلوداری دشمن خارجی و زمینه انقلاب اسلامی را فراهم کرد، سالها است که می گویند جمهوری اسلامی کارش تمام است، اما آن که کارش تمام است استبداد غرب است که بعد از شوروی کمونیسم  در حال جان کندن هستند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، بیان کرد: در حالی که غرب از همه گزینه های روی میزشان، از حمله نظامی، نفوذ و جنگ نرم و جنگ اقتصادی هموراه در دستورکارشان بوده اما پایان همه این ها شکست می خوردند، ما با مقاومت باید مانع را برطرف کنیم تا تحقق آرمان صورت بگیرد، وجود شما دانشجویان و خانواده های شهدا از جمله نمونه های اقتضائات انقلاب اسلامی است.

 

وی در ادامه گفت: آنهایی که می گفتند دیگر ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمنی نخواهد بود، امروز خودشان نیستند، در روزنامه ای چند وقت پیش نوشته شده بود که در آماری که یکی از کشورهای غربی گرفته بود گفته بود به ظاهر مردم ایران نگاه نکنید در باطن ۹۵ درصد مردم پشت انقلاب اسلامی ایستاده اند، شاید برخی در ظاهر به گونه ای دیگر رفتار کنند اما باطن آنها همان آرمان انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، ابراز داشت: برای تحقق آرمان های خودمان راهی که با وجود مشکلات و سختی اما راه عظیمی را طی کردیم، غرب به کشوری اجازه استقلال نمی دهد اما امروز  به نصفه راه آمده ایم، از امروز نیاز به دولت اسلامی داریم که سلیقه شخصی خود را مد نظر قرار نگیرد و مسائل اسلامی را مد نظر قرار دهد، دولتی که عناصرش خود دزد و ویژه خوار هستند مردم را هم دزد می کنند، در حالی که مردم دزدی را نمی خواهند، مردم کشور ایران در ذاتشان اسلام و امانت است، اما برخی ها در یک شرایطی قرار می گیرد که مجبور به دزدی می شود.

 

وی افزود: لذا اسلامی شدن سلسله مراتب دارد، دولت اسلامی به جامعه اسلامی و جامعه اسلامی منتهی به تمدن اسلامی می شود، آن موقع آرمان های انقلاب اسلامی پیاده می شود، راه سختی طی شده و موفق بودیم، البته تا امروز همکاری کل مردم هموراه بوده، کشور را یک نفر به تنهایی نمی تواند درست کند، همکاری همه را میخواهد، هرکس چهارچوبه کار خودش را درست کند همه کارها درست است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: اسلامی که برای یک سر سوزن که به کسی آسیب بزند تنبیه تعین میکند را شما در مقابل سیاست و فرهنگ غرب و اروپا  بگذارید، آقای انیشتین می گفت که من آقای پروفسور حسابی را خیلی احترام می گذارم چرا که هنگامی که ما در اروپا آدم می خوردیم ایرانی ها تمدن داشته اند.

 

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: آنچه که مستندات مدعی است که اروپایی هایی که با افسانه های دروغ ایالت متحده را ساختند، اما مردم سرخپوست بومی بین ۶۰ تا ۸۰ ملیلون نفر را کشتند و روی قبر آنها ایالت متحده را بنا کردند و از همه هم طلب کار هستند.

 

وی افزود: در زمان استبداد شاهان قاجار سپر پادشاه در هنگامی که به داخل شهر می رفتند کودک ۵ ساله بوده که جلوی آنها می نشست چرا که مطمئن بود در بین مردم ایران کسی که به سمت یک کودک تیراندازی کند، نیست، اما حالا فرهنگ بیگانه کاری کرده که کودک کشی و زن کشی در جهان باب شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: تا زمانی که این وحشی های غربی در دنیا باشند هیچ جای دنیا درست نمی شود، مشکل ما آنها است و مبارزه اصلی ما با آنها است، از غرب آسیا بگیر تا شرق آسیا، در اروپا، آفریقا ناامنی و جنگ ایجاد می کنند، جنگ جهانی اول و دوم را  اروپایی ها بودند که ایجاد کردند، جنگ هشت ساله را اروپایی ها از صدام حمایت کردند، داعش و القاعده را غیر از اروپا و آمریکا چه کسی ایجاد کرد؟

 

وی افزود: آنچه که مهم است امروز جبهه مقاومت نفس پیروزی می کشد  و به همان نسبت غرب نفس آخرش را می کشد، اما کمک می خواهد، تحلیل گران سیاسی های خودشان نیز این را می گویند که کار آمریکا تمام است، خبرنگار از ترامپ می پرسد در انتخابات سال ۲۰۲۴ شرکت خواهید کرد او می گوید تا سه سال دیگر آمریکایی نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، تاکید کرد: نیروی مقاومت با محبوبیتی که در سطح جهان میان مردم پیدا می کند سبب صدور انقلاب اسلامی می شود، پیاده روی ۲۰ میلیونی اربعین پیام عدالت است، چند روز قبل در انگلیس مردم و برخی نمایندگان مجلس آن کشور در اعتراضی می گفتند دولت ما کارش این است که اسلحه تولید کند و بدهد به یک عده دیوانه تا مردم را بکشند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: تا این مکتب غربی باشد این ظلم ها است، اما یک میوه شیرین از این تلخی ها چیده می شود و آن این است که مردم جهان از این سیاست ها بیزار شده‌اند، پس همان گونه که امام (ره) فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا به عنوان پرچمدار ظلم، ستم و کفر بزنید، دست آنها کوتاه شود ما مشکلی نداریم، شما موذن هستنید و اذان خود را اینگونه سر دهید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار