آیت الله دری نجف آبادی گفت: تولید رقابتی تنها راه حضور در بازارهای جهانی و در نهایت توسعه اقتصادی کشور است.
کد خبر: ۹۳۹۸۱۷۱
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی،آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی روز سه‌شنبه در بازدید از شرکت ماشین‌سازی اراک، افزود: تولید رقابتی با هدف حضور در بازارهای جهانی و افزایش تولید ناخالص ملی، گره‌گشای مشکلات و پیش ‌نیاز توسعه اقتصادی کشور است، بنابراین تمام ظرفیت‌های مالی و ساختاری کشور باید در این زمینه هزینه شود.

وی ادامه داد: ساماندهی تولید و تقویت اصولی این بخش مورد تاکید مقام معظم رهبری در راهبردهای اقتصاد مقاومتی است و باید این نقشه مترقی به همت ظرفیت‌های انسانی و امکانات موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی عملی شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: سرعت در کار، بهبود زمان دسترسی به نتیجه، کیفیت بخشی به تولید و قیمت تمام شده از عوامل مهم تولید رقابتی برای حضور در بازارهای جهانی است که باید مورد توجه صنایع قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: کشور ایران برای حضور در بازارهای جهانی و حتی منطقه‌ای با رقبای بزرگی همچون کشور چین باید رقابت کند که پیروزی در این عرصه همت‌های بلند، تقویت واحدهای فناوری، ایده‌پردازی و در نهایت تولید را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی در نقاط مختلف کشور و استان مرکزی به‌عنوان قطب چهارم صنعت کشور وجود دارد که باید با به روزرسانی عوامل تولید و بهره‌گیری از فناوری روز دنیا در مسیر تقویت تولید و تصاحب بازارهای جهانی گام برداشت.

امام جمعه اراک گفت: چین در گذشته به‌عنوان مرکز تولید دوچرخه در جهان شناخته شده بود و اوایل پیروزی انقلاب تعدادی اتوبوس از ایران به این کشور صادر شد اما اکنون در تمامی بخش‌های صنعتی سرآمد کشورهای جهان است و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: استان مرکزی ظرفیت تولیدی چشمگیری دارد که در صورت بهره‌گیری منطقی و کاربردی از آن‌ها و از طرفی حمایت دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها می توان کالاهای این استان را به تمام نقاط جهان صادر کرد و گامی اساسی در راستای تقویت بنیه اقتصادی مردم برداشت.

وی ادامه داد: تصاحب بازار مصرف سوریه باید اولویت شرکت‌های صنعتی و خدماتی کشور باشد چرا که امنیت این کشور توسط رزمندگان ایرانی تامین شد و اکنون که پای منافع مادی به میان می‌آید نباید اجازه داد کشورهای دیگر پا به عرصه اقتصادی آن بگذارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: شرکت‌ ماشین سازی اراک یک واحد پیمانکار عمده و مادرتخصصی است که اکنون نیز در سایه مدیریت کارآمد و نیروهای توانمند و متخصص توانسته ضمن تامین بازارهای مصرف داخلی زمینه صادرات را نیز به کشورهای همسایه فراهم کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: با توجه به سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری و هیات دولت به استان مرکزی باید چالش‌ها، ظرفیت‌ها و خواسته‌ حوزه صنعت استان فهرست‌بندی و در اختیارات مقامات بلندپایه دولت قرار بگیرد.

وی گفت: دستگاه های اجرایی به خصوص حوزه خدمات‌رسان نیز باید حمایت از تولیدکنندگان را در دستور کار خود قرار دهند و نسبت به توسعه اقتصادی استان و در نهایت کشور نقش آفرینی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: توسعه پایدار، بالا رفتن نرخ بهروری و تولید ناخالص ملی و رشد ارزش افزوده تنها با سرمایه‌گذاری در بخش تولید محقق می شود و بالندگی این بخش نیز وابسته به خدمات کیفی نیروی انسانی ماهر در عرصه تولید است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به ۱۶ آذر و روز دانشجو و همچنین پنجاهمین سالگرد راه‌اندازی شرکت ماشین‌سازی اراک، تأکید کرد: با وجود ظرفیت‌های صنعتی و همچنین دانشگاهی استان مرکزی تعمیق روابط دانشگاه و صنعت می‌تواند نتایج مثبتی در جهت توسعه صنعتی استان به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات