خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در آذربایجان شرقی:
تبریز- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در آذربایجان شرقی گفت: میانه به سبب وجود شهدای زینبیه و سرداران و رزمندگان سرافراز، به عنوان نگینی در حوزه دفاع مقدس به شمار می رود.
کد خبر: ۹۳۹۸۱۸۸
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیر دریادار رضا عباسی  در دیدار با مسئولان فرهنگی  میانه با بیان اینکه پشتیبانی از شهرستان ها را در اولویت کار خود قرار داده ایم، اظهار داشت: نقش مردم میانه در اعزام نیروی انسانی و پشتیبانی از رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس بسیار مهم و چشمگیر بوده است ولی حق مطلب به خوبی ادا نشده است.

   وی از اتمام ساخت ابنیه باغ موزه دفاع مقدس استان با مرکزیت تبریز خبر داده، افزود: اکنون ما در مرحله محتوا سازی برای این باغ موزه هستیم و قصد داریم بخشی از آن را به مدرسه زینبیه میانه اختصاص دهیم که این نیازمند همکاری و ارتباط تنگاتنگ این اداره با شهرستان است.

   سردار عباسی در خصوص پروژه مجتمع فرهنگی آموزشی شهدای زینبیه نیز گفت: برای تحقق تعهدات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تلاش و پیگیری خواهیم کرد.

  وی از آمادگی اداره کل حفظ آثار برای بهره مندی ظرفیت های مختلف شهرستان ها خبر داده و یادآور شد: نویسندگی و کتاب نویسی، شعر و دلنوشته، تحقیق و پژوهش، و کلیه امور هنری، زمینه هایی است که این اداره کل آمادگی حمایت از آنها را دارد و باید تبلیغات مناسب در این زمینه صورت پذیرد.

شهدای زینبیه میانه، نگینی درخشان از دفاع مقدس است

   معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه  پروژه مجتمع فرهنگی آموزشی شهدای زینبیه از سال 96 آغاز شده و به خاطر عدم تامین مالی تا کنون فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بر لزوم تخصیص اعتبار برای تکمیل آن تاکید کرد.

   مسعود سعادتی با بیان اینکه تاکنون 20 میلیارد تومان توسط پیمانکار برای این پروژه هزینه شده ولی فقط 6 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است، افزود: در حال حاضر 66 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکار و تکمیل پروژه نیاز است که اگر این مبلغ به موقع تامین شود، مجتمع فرهنگی آموزشی شهدای زینبیه تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

   حسین محمدی فرمانده سپاه میانه و حجت الاسلام عبدالله محمدی امام جمعه این شهر نیز در صحبت های جداگانه ای خواستار رسیدگی و ساماندهی وضعیت مزار شهدای گمنام و گلزار شهدای ترکمانچای و آقکند شدند.    

ارسال نظرات