تبریز- فرمانده سپاه آذربایجان شرقی به مناسبت 16 آذر با صدور پیامی این روز را گرامی داشت.
کد خبر: ۹۳۹۸۱۹۰
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در متن پیام سردار اصغر عباسقلی زاده آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲  که سه تن از دانشجویان متعهد در اعتراض به حضور معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و اعطای دکترای افتخاری به وی و همچنین از سرگیری روابط با انگلیس خبیث، توسط رژیم منحوس و واداده پهلوی در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، بعنوان سرآغاز تولدی دوباره در جنبش دانشجویی کشور و زایش یک حرکت نو در مقابله با استبداد و استکبار و همچنین نماد بیداری دانشجویان در تاریخ کشور است.

این حرکت حتی پس از پیروزی انقلاب، در عرصه های مختلف، توانایی خود را بیش از پیش نشان داد. جهاد سازندگی، سپاه پاسداران، تشکیل جهاد دانشگاهی و حضور در جبهه های دفاع مقدس، نشان از آن داشت که جریان دانشجویی هماره بعنوان جریان زنده و بالنده کشور، از استقلال و خودکفایی ایران عزیز دفاع می کند.

امروز نیز این جریان با تأسی بر بیانیه راهبردی گام دوم، در نقش پیشران میهن اسلامی در جبهه های مختلف اعم از جهاد علمی و اقتصادی در وسط میدان است. سالهاست که جنگ بزرگ اقتصادی با جبهه کفر و لزوم عبور از تحریم های ظالمانه، مستلزم اندیشه و عزم راسخی است که جریان دانشجویی توان ورود به این عرصه را بیش از همگان دارند. چنانچه رهبر معظم انقلاب فرمودند: "به فضل الهی دانشجویان متعهد، مومن، انقلابی و آینده ساز با هوشمندی مثال زدنی خود در رفع چالش‌ها و بهبود وضعیت کشور و توسعه اقتدار و ظرفیت سازی برای ارتقای بالندگی و درخشش ایران اسلامی در عرصه های مختلف درنگ نخواهد کرد."

به ارواح طیبه شهدای دانشجو در طول سالهای مبارزه با رژیم پهلوی و شهدای دوران دفاع مقدس و همچنین جبهه مقاومت درود میفرستم و عزت و سعادت دانشجویان عزیز را خواستارم.

سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلیزاده

فرمانده سپاه عاشورا

 

ارسال نظرات