حجت الاسلام شیرازی در اجلاسیه شهدای دانشجوی شهرستان سمنان:
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در اجلاسیه شهدای دانشجوی شهرستان سمنان گفت:امنيت و عزت امروز ما از برکت خون شهداست.
کد خبر: ۹۳۹۸۲۳۴
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاسیه شهدا به نقش دانشگاه در تربیت انسان های مستعد پرداخت و گفت:

محیط دانشگاه باید دانشجو را با سمتی هدایت کند  تا  انسان های والا و برتر در  این فضای مادی تعالی پیدا کنند‌.

حجت الاسلام شیرازی در ادامه  افزود: بیشتر شهدای ما در دوران انقلاب و دفاع مقدس و همچنین در نبرد با تروریست ها ی تکفیری جوان بودند.قلب جوان مستعد است و ره صد ساله را یک شبه طی می کنند.شما به شهدای گرانقدر دانشجو نگاه کنید که چند سال سن داشته اند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع شهدا را  اولیای الهی دانست و عنوان کرد:شهدا در میدان جهاد اکبر بر نفسشان غلبه کردند و بعد وارد میدان جهاد اصغر شدند.دانشجو  وقتی بر هوای نفس غلبه کرد می شود مجتهد فی سبیل الله و وقتی جزء اولیای الهی شد فقط خدا را  نظر می کند و لذت نگاه به وجه الهی از نگاه به بهشت و نعمت های بهشتی بالاتر است و این جایگاه شهداست.وقتی شهید به این جایگاه رسید می شود الگو.دانشجوی شهید و مجاهد الگوی همه ی انسان ها ست. امروز اگر عزتی داریم و اگر جمهوری اسلامی امنیت دارد و دشمنان ما در مقابل این ملت ذلیل است به برکت خون شهدا ست.

وی با اشاره به نقش سردار سلیمانی در جبهه مقاومت و شکست استکبار  در عرصه های مختلف گفت:امریکا جرئت مقابله با شهید سلیمانی را در میدان نبرد رو در رو  نداشت و به همین دلیل  به شکل ناجوانمردانه سردار سلیمانی را به شهادت رساند.

حجت لاسلام شیرازی در پایان خاطر نشان کرد مطالعه خاطرات شهدا  انسان را متحول می کند و  اگر بخواهیم این تحول  استمرار پیدا کند باید فرهنگ مطالعه سیره شهدا نهادینه شود.

گفتنی است به مناسبت شانزدهم آذرماه؛ روز دانشجو، اجلاسیه شهدای دانشجوی شهرستان سمنان با حضور استاندار و مسئولین استانی و همچنین خانواده معظم شهدا و جمعی از دانشجویان در سالن همایش دانشکده دندانپزشکی سمنان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها