خبرهای داغ:
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مهمترین مطالبه پرستاران و همکاران بهداشت و درمان خوزستان بحث کارانه آنها است که امیدواریم با تلاش استاندار خوزستان این مطالبه پرداخت شود.
کد خبر: ۹۳۹۸۳۵۴
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پرستاران، در محل دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با بیان اینکه امسال تاکنون نتوانستیم مطالبات کارکنان خود را پرداخت کنیم افزود: حقوق کارکنان را پرداخت کردیم ولی اضافه کاری آنها تا مرداد و کارانه کارکنان تا اسفند پارسال پرداخت شده است که امیدواریم مشکل این همکاران حل شود.

وی بیان کرد: مدافعان سلامت و همه کادر بهداشت و درمان خوزستان در ۲ سال گذشته در مبارزه با کرونا سنگ تمام گذاشتند و هیچیک از بیماران کرونایی نیاز به بستری در استان بدون تخت نماندند.

وی افزود: روزهایی بود که تا ساعت ۲ و سه بامداد، در بیمارستان‌ها دنبال تامین تخت برای بیماران کرونایی بودیم و هر طور که بود برای آنها تخت، دارو و اکسیژن تهیه می‌کردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه برخی روزها تا ۶۰۰ بیمار بستری ناشی از کرونا در خوزستان داشتیم گفت: حدود هفت هزار تخت در خوزستان داشتیم و هر روز ۱۰ درصد به تخت‌های بیمارستانی ما اضافه می‌شد ضمن اینکه در اوج پیک بیماری، هر هفت روز تعداد بیماران کرونایی در استان ۲ برابر می‌شد.

وی ادامه داد: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کل تخت‌های اختصاص یافته به کرونا در کشور ۱۴۲ هزار تخت بود در حالی که به واسطه این طرح ۲۰۰ هزار بیمار را به صورت سرپایی درمان کردیم.

ابول نژادیان گفت: مدیران برخی از بیمارستان‌های خوزستان بخش دیالیز، کتابخانه‌ها و فضاهای دیگر را به بخش کرونایی تبدیل کردند و برای نجات جان مردم‌ سنگ تمام گذاشتند که جای تقدیر و تشکر دارد و اگر الان آرامشی به لحاظ کنترل کرونا در خوزستان حاکم شده مدیون تلاش مدافعان سلامت است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت که برای نجات جان مردم تلاش کردند افزود: مدافعان سلامت در ۲ سال گذشته با وجود اینکه زحمات بسیاری کشیدند اما حق و حقوق قانونی خود را هنوز نگرفته‌اند اگرچه ما این موصوع را از طریق وزارت و ریاست جمهوری پیگیری کردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه ضریب خوداتکایی این دانشگاه ۴۲ درصد است یعنی درآمدهای ما تا ۴۲ درصد هزینه‌ها را پوشش می دهد ادامه داد: در یکی، ۲ سال اخیر تعرفه ها افزایش یافته و این موضوع باعث می شود ضریب خوداتکایی دانشگاه پایین‌تر آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها