استاندار تهران در گردهمایی دانشجویان دانشگاه های استان تهران :

بسیج دانشجویی یک تشکل قرآنی است/ مسئولان از پتانسیل تشکل‌های بسیجی استفاده کنند

استاندار تهران در جمع دانشجویان گفت: حضرت آقا ماموریت های مهمی را به دانشجویان محول کرده اند و مهم ترین آنها کادر سازی است.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۴۵
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

محسن منصوری در گردهمایی دانشجویان دانشگاه های استان تهران که در ستاد فرماندهی سپاه سیدالشهدا (ع) برگزار شد، با بیان اینکه در صدر آرم تشکیلات دانشگاهی از آیات قرآن استفاده شده، گفت: تشکیلات دانشجویی یک تشکل قرآنی است و نماد و آرم این نهاد نیز مبین این موضوع بوده و قیام برای خدا جنس بسیج دانشجویی است. اظهار داشت: باید از ظرفیت های مردمی و بسیج و تشکل‌های مختلف بویژه تشکل های دانشگاهی بهره ببریم و در این مسیر مسئولان  نیز برای حل مشکلات از نیروهای جهادی استفاده کنند که مجموعه بسیج دانشجویی مهم ترین نقش را می تواند ایفا کند.

استاندار تهران با اشاره به سخنان شهید بهشتی در خصوص بسیج، گفت: دانشجو پیشرو و موذن است؛ اگر دانشجو خواب بماند نماز یک ملت قضا می شود بسیج هم نسبت به خود و هم نسبت به تفکر سازی مسئولیت دارد و فلسفه نهادهایی مثل بسیج ایجاد همدلی و همگرایی در حوزه تفکر و اجرا است.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر بین مردم و مسئولان دولتی فاصله ایجاد شده است که این جریان برخلاف خواست رهبر معظم انقلاب است که باید این موضوع بازبینی شود.

 منصوری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:  عزم دولت برای حل مشکلات جدی است و تلاش می شود  طرح های نیمه تمام تکمیل شود و هیچگونه کلنگ زنی و پروژه جدیدی را آغاز نخواهیم کرد. در حال حاضر تعداد زیادی پروژه  بیمارستانی از ۱۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی در سطح استان وجود دارد که اگر بخواهیم باز هم پروژه های جدید تعریف کنیم عین بی تدبیری است.

وی با بیان اینکه پرداخت وام مشکل اشتغال را حل نمی کند گفت: این کار علاوه بر مشکل بیکاری موجب تبدیل شدن فرد به یک فرد بیکار و بدهکار به نظام بانکی می شود.

  اعطای وام به طرح های زودبازده و صنایع کوچک در گذشته نشان داده که بدون توانمندی سازی مردم نمی شود اشتغال ایجاد کرد و در این حوزه استانداری تهران برنامه ریزی دقیق را تدوین می کند.

منصوری  در مورد آلودگی هوای تهران نیز گفت: آلودگی هوا با ایجاد کارگروه های مختلف حل شدنی نیست و هم اکنون در کلان شهر تهران معادل جمعیت 9 میلیونی  حدود چهار میلیون خودرو پلاک تهران، ۵۰۰ هزار خودرو پلاک شهرستان و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت تردد می کنند که باید این موضوع مدیریت شود.

همچنین تولید خودرو در سال های اخیر بدون اسقاط خودورهای فرسوده انجام شده است و همین مساله موجب ایجاد مشکلات زیاد شده که در حال برنامه ریزی برای حل آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد خطوط مترو در کل شهرستان های استان تهران یکی از راه حل های حل مشکل آلودگی هوا است، بیان داشت: جلسات متعددی با وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و سایر دستگاه ها در این خصوص داشته ایم و برنامه ریزی دقیق در حال انجام است.

استاندار تهران در خصوص مترو شهر پرند نیز عنوان کرد: تکمیل این خط مترو نیازمند ۷۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان اعتبار است که قرار شده ۵۰ درصد آن را وزات راه و ۵۰ درصد را نیز استانداری تهران پرداخت نماید.

منصوری با اشاره به اینکه شرایط کشور به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و تحریم های ظالمانه سخت است، ابراز کرد: عزم و ظرفیت مسئولان دولت سیزدهم در کنار مردم  بسیار بالا تر از این مسائل می باشد و به زودی با مدیریت مومنانه و متعهدانه شاهد حل مشکلات خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مسئولیت تشکل های دانشجویی و بسیج، کادرسازی برای نظام اسلامی است، بیان داشت: این نهادهای مردمی باید با پرورش نیروهای مومن و متعهد و انقلابی آینده کشور را تضمین کنند.

 

 

ارسال نظرات