خبرهای داغ:
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اشتغال، مسائل معیشتی و اقتصادی از مهمترین دغدغه های مردم هستند. اگر توجه به اشتغال زایی، رفع محرومیت ها و مشکلات اقتصادی در دستور کار قرار نگیرد، روز‌به‌روز فشار بر مردم بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۰۱۲۱۸
|
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص ویژگی‌های لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت به مجلس، اظهار داشت: این بودجه از چند ویژگی برخوردار است که قابل توجه است، اولاً رشد اقتصادی در این بودجه مد نظر قرار گرفته شده تا ما شاهد رشد بیشتری در این عرصه باشیم و آقای رئیس‌جمهور نیز رشد ۸ درصدی را مد نظر قرار داده اند.

وی عدالت محوری را یکی دیگر از ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۱ دانست و گفت: در این بودجه تلاش شده تا به تمامی کشور توجه شود زیرا اگر ما به تمامی کشور توجه نکنیم و تمرکز به مناطق خاصی باشد،  رشد متوازن در کشور رخ نمی دهد.

منتظری تصریح کرد: در بودجه ارائه شده به مجلس تلاش شده است تا به حوزه کسب و کار و تولید توجه ویژه شود و به همین دلیل با پیش‌بینی تشکیل "صندوق حمایت"  زمینه حمایت از تولید فراهم شود و موانع پیش روی تولید برداشته شوند تا با رفع موانع گام‌های موثرتری برای رونق تولید در کشور برداشته شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تلاش برای کاهش محرومیت ها را یکی دیگر از اولویت های بودجه سال ۱۴۰۱ دولت دانست و افزود: اشتغال ، مسائل معیشتی و اقتصادی از مهمترین دغدغه های مردم هستند. اگر توجه به اشتغال زایی، رفع محرومیت ها و مشکلات اقتصادی در دستور کار قرار نگیرد، روز‌به‌روز فشار بر مردم بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این که  سپردن بخشی از اختیارات دولت و وزارت کشور به استانداران و استانداری ها یکی از اقدامات دولت آقای رئیسی است، خاطرنشان کرد: این اقدام می‌تواند به تقویت روحیه خودباوری و سهولت در حمایت ها و تقویت فرهنگ پاسخگویی میان مسئولین استانی شود. این اقدام سبب می شود تا نمایندگان بتوانند بر این موضوعات بهتر نظارت کنند.

منتظری روح حاکم بر لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت به مجلس را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: البته بودجه باید به دقت در کمیسیون‌های مختلف مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و این کار هم اکنون در حال بررسی است و امیدواریم که بودجه در وقت مقرر مورد بررسی قرار گرفته و آن را تقدیم دولت کنیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص جایگاه فرهنگ در بودجه ارائه شده دولت به مجلس نیز مطرح کرد: اگر چه توجه بیشتری به حوزه فرهنگ شده اما توقع و انتظار ما بیش از این ها است. نگاه بودجه سال ۱۴۰۱ به فرهنگ نگاهی تقویتی و حمایتی است این نوع نگاه قابل تحسین است. 

وی به لزوم بررسی بیشتر بودجه تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال در بودجه صدا و سیما بخشی از پیش‌بینی‌ها مربوط به تامین بودجه از طریق تبلیغات است. به نظر این بخش باید اصلاح شود، چرا که یکی از انتقاداتی که مردم  به صدا و سیما دارند، پخش آگهی بازرگانی زیاد است.  اگر این بخش از بودجه سال ۱۴۰۱ اصلاح نشود، پیام های بازرگانی تقریباً به دو برابر افزایش پیدا می کند که قابل قبول نیست و باید اصلاح شود.

ارسال نظرات