محمدرضاسردار شهرکی،یکی از بزرگان طوایف سیستان وبلوچستان با بیان اینکه تداوم راه شهید سلیمانی زمینه‌ساز اقتدار نظام اسلامی است،گفت:درایت و تدبیر،شهامت و شجاعت حاج قاسم توطئه های استکبار جهانی را درهم شکست.
کد خبر: ۹۴۰۴۱۳۹
|
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان، محمدرضا سردار شهرکی با اشاره به اینکه تداوم راه شهید سلیمانی زمینه‌ساز اقتدار نظام اسلامی است، بیان کرد: ولایت مداری  و ولایت پذیری، اخلاص در عمل، مسئولیت پذیری، دفاع از مظلومان، مبارزه با استکبار جهانی به ویژه داعش، ساده زیستی، ارتباط با خانواده شهدا به ویژه فرزندان شهید، برقراری امنیت پایدار و تقویت وحدت و همدلی از بارزترین ویژگی های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بوده که وی را سردار دلها کرده است.
 
درایت و تدبیر حاج قاسم توطئه و راهبردهای استکبار جهانی را درهم شکست
 
وی با بیان اینکه درایت و تدبیر، شهامت و شجاعت حاج قاسم توطئه و راهبردهای استکبار جهانی را درهم شکست، افزود: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار دلها گواه مردمی بودن و محبوبیت ایشان است که حتی بعد از شهادت نیز یاد و نام وی لرزه بر تن استکبار جهانی و دشمنان انداخته؛ و تا ابد این شجاعت، اقتدار و ازخودگذشتگی در تاریخ حک خواهد شد.

این سر طایفه ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده ای مقتدر در تمامی عرصه ها به ویژ حوزه نظامی بود که دفاع از ولایت، نظام و خدمت به محرومان خط قرمز وی به شمار می رفت، صلابت و مسلط بودن این شهید والامقام باعث شد دشمنان جرات و جسارت تجاورز به کیان مرز و بوم را نداشته باشند و علیرغم هزینه های هنگفت در ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب یاس و ناامیدی تنها دستاوردشان باشد.

وی تصریح کرد: اگر رشادت، شهامت، شجاعت و ایستادگی حاج قاسم نبود ما همچنان شاهد جنایت های آمریکا در منطقه بودیم اما امروز به برکت خون شهید سلیمانی و همرزمانش شاهد امنیت پایدار در منطقه، تقویت وحدت و همدلی در جهان اسلام هستیم.

شهرکی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه مکتب شهید سلیمانی مکتب سربلندی، عزت، اقتدار، مقاومت و از خودگذشتگی و پیروزی است، اذعان کرد: تبیین مکتب و سیره حاج قاسم باید دستور کار همگان باشد چرا که راهکار رفع مشکلات و رسیدن به پیشرفت و آبادانی بر الگوگیری از این راه و مکتب است.

باید از مکتب سلیمانی در تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی الگو گرفت

 وی با تاکید بر این نکته که مکتب حاج قاسم ضرورت امروز کشور است، گفت: باید از این مکتب در تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی الگو گرفت و به دشمنان ثابت کنیم با شهادت حاج قاسم، هزاران قاسم دیگر راهی میدان نبرد شده و این راه همچنان با قوت و اقتدار ادامه دارد.

به گفته این سرطایفه، حاج قاسم سرباز ولایت بود و تمام زندگی خود را وقف کار در راه رضای خدا و خدمت به محرومان کرده بود، از همین باب امروز در یاد و خاطر همگان از وی در جهان اسلام به عنوان اسطوره بزرگ و قهرمان ملی یاد می شود.
وی اظهار کرد: این شهید والا مقام در تمامی بحران ها و هرجا احساس می کرد مردم نیاز به کمک دارند در سیل و زلزله یا مسائل برون و درون کشوری حضور موثر داشت و برای کاهش آلام مردم ایفای نقش می کرد.
 
توسل حاج قاسم سلیمانی به شهید میرحسینی

شهرکی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی علاقه ای خاص به مردم سیستان وبلوچستان داشت، گفت: ایشان بارها گفته است که "من به سیستان و مردم آن دیار تعلق خاطر دارم و آرزو دارم پس از اتمام ماموریتم اگر یک روز از عمرم باقی مانده باشد، فرماندار سیستان شوم و به مردم آن منطقه خدمت کنم" ، همچنین در پاسخ به این سوال که در این روزهای سنگین نبرد بیشترین توسل را به کدام شهید دارد، گفته است "به شهید حاج قاسم میرحسینی".
 
انتهای پیام/

ارسال نظرات