وبینار افزایش آگاهی برای مدیریت پسماند در دوران کرونا با حضور ۸۰ شرکت کننده و در سطح موسسه خیریه کهریزک برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۵۱۲۰
|
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، وبینار افزایش آگاهی برای مدیریت پسماند در دوران کرونا با حضور ۸۰ شرکت کننده و در سطح موسسه خیریه کهریزک برگزار شد.

 « چگونه پسماند کووید ۱۹ را در محل کار خود مدیریت کنیم »، عنوان وبیناری است که در سطح موسسه خیریه کهریزک و برای کارشناسان ذیربط برگزار شد.

در این وبینار که به همت مدیر آموزش ضمن خدمت مرکز علمی کاربردی کهریزک صورت گرفت، دکتر شاهد شعاعی به تبیین مدیریت پسماند با استفاده از اطلاعات سازمان توسعه و عمران سازمان ملل متحد و نیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به پاندمی کرونا، گفت : طبیعی است که در چنین شرایطی، پسماند های عفونی و ملزومات یکبار مصرف زیادی تولید می شود که باید در دفع آن دقت لازم صورت پذیرد تا موجبات بیماری های دیگری را فراهم نکند.

شعاعی تمامی پاندمی ها را خطری بالقوه برای محیط زیست دانست و گفت : همانطور که وسایل حفاظتی یکبار مصرف می تواند برای حفاظت از جان استفاده کنندگان مفید باشد، دفع نامطلوب آن نیز باعث انتشار انواع بیماریهای عفونی در سطح جامعه می شود.

این کارشناس محیط زیست با تأکید بر همگانی بودن وظیفه حفاظت از محیط زیست نیز گفت : به خاطر داشته باشیم تخریب محیط زیست نه تنها امنیت فردی و بهداشت عمومی جامعه را با مخاطرات جدی مواجه می کند، بلکه میراثی ویران کننده برای نسل های آینده خواهد بود. بنابراین همه ما در حفظ و نگهداری محیط زیست عاری از هرگونه آلودگی باید در تلاش باشیم.

ارسال نظرات