خبرهای داغ:
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یک جراحی است که باید اتفاق بیفتد، اما دولت می‌بایست این طرح را با دقت اجرا کند و مجلس نیز در این عرصه نقش جدی باید داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۰۶۰۲۸
|
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: آن چیزی که از سال ۱۳۹۷ تا امسال در بودجه به عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتیم، حدود ۵۷ میلیارد دلار بود. 

وی با بیان اینکه آن‌هایی که دنبال ادامه اجرای این سیاست هستند، بیایند و بگویند که مزایای این طرح چه بوده و این ارز تا چقدر توانسته به دست مردم برسد تا بتواند مسائل و مشکلات آن‌ها را حل کند، تصریح کرد:  باید با توجه به شرایط کشور این هدفمندی را به سمتی ببریم که سرمایه به سمت کسانی که حقشان است برود و به صورت عادلانه به آن‌ها برسد.


نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص اینکه دولت چگونه باید شرایط را مدیریت کند که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب تورم نشود و اقشار کم در آمد با مشکل مواجه نشوند، گفت: همین الان نیز این تورم و افزایش قیمت وجود دارد و مردم ما امروز با قیمت آزاد دارند خرید می‌کنند. البته این گرانی‌ها در بحث نان و دارو تا حدودی مدیریت شده، اما در دیگر اقلام مانند گوشت، مرغ، برنج و لبنیات مردم بر اساس قیمت آزاد خرید می‌کنند.

پژمانفر تصریح کرد: اگر دولت بتواند مدیریت بازار را داشته و قیمت‌ها را کنترل کند تا کالا‌ها به درستی به دست مردم برسد و احتکاری در این مسیر شکل نگیرد قطعاً این طرح می‌تواند اتفاق خوبی را رقم بزند.

وی در پایان  افزود: حذف ارز ۴۲۰۰ یک جراحی است که باید اتفاق بیفتد، اما دولت می‌بایست این طرح را با دقت اجرا کند و مجلس نیز در این عرصه نقش جدی باید داشته باشد.

ارسال نظرات