استاندار مرکزی:

تغییر راهبرد پشت میزنشینی به راهبرد حضور در میان مردم اولویت اصلی دولت است

مخلص الائمه گفت: حضور واضح و آشکار مدیران در جمع مردم از اولویت های مدیریتی است و تغییر راهبرد پشت میزنشینی به راهبرد حضور در میان مردم اولویت اصلی دولت است و همه مسئولین در استان باید برای تحقق این راهبرد تلاش کنند.
کد خبر: ۹۴۰۶۴۷۶
|
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی عصر امروز در شورای اداری استان مرکزی گفت: گفتمان نظام اداری استان مرکزی در دولت سیزدهم گفتمان مسئله محوری است و در این گفتمان فضایی را دنبال می کنیم که فکر، تصمیم گیری و اقدام کاملا هماهنگ و به نفع مردم عملیاتی شوند و لذا همه مدیران موظف هستند در این راستا گام بردارند.

مخلص الائمه اظهار کرد: تفکیک وظایف دستگاه ها و واحدهای تابعه در استان از استانداری در دستور کار است چراکه متاسفانه به دلیل ناکارآمدی که در طی سالیان گذشته بر نظام اداری حاکم شده و موجب مشکلات زیادی شده و این ناکارآمدی مبتنی بر بروکراسی بیمار است سر ریز این وضعیت ناکارآمدی دستگاه های اداری به سمت استانداری آمده و بخش زیادی از توان استانداری مرکزی در حال صرف شدن برای حل مشکلاتی که وظایف ادارات می باشد، است.

وی ادامه داد: استانداری وظیفه سکان داری و هدایت کلان برنامه ها و ماموریت ها دارد و وظیفه استانداری پارو زدن و قایق رانی ادارات و دستگاه های اجرایی نیست و لذا کلیه دستگاه ها باید نسبت به انجام وظایف خود توجه ویژه ای داشته باشد.

استاندار مرکزی گفت: متاسفانه به واسطه ناکارآمدی های گذشته امروز شاهد رکود سراسری در برخی از ادارات استان مرکزی هستیم و وضعیت رضایت بخشی وجود ندارد و لازم است تحرکات لازم در ادارات و خصوصا شهرستان ها ایجاد شود چراکه پیامدهای بی تحرکی برخی از مدیران به نارضایتی جدی مردم منجر شده که باید برای رفع آن اقدام شود.

مخلص الائمه افزود: توصیه های مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت سیزدهم سرلوحه رفتار و عملکرد همه مدیران باشد و مسئولین باید خودشان را از مردم بدانند و با مردم در همه شرایط همراهی و همدلی داشته باشند.

وی یادآور شد: حضور واضح و آشکار مدیران در جمع مردم از اولویت های مدیریتی است و تغییر راهبرد پشت میزنشینی به راهبرد حضور در میان مردم اولویت اصلی دولت است و همه مسئولین در استان باید برای تحقق این راهبرد تلاش کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: استان مرکزی ۷ نماینده در مجلس شورای اسلامی داریم که نمایندگان در طی روزهای حضور در حوزه های انتخابیه روزانه بیش از ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر مراجعات مردمی دارند و این مراجعات هیچ کدام مربوط به حوزه قانون گذاری نیست و اکثر آنها مربوط به دستگاه های اجرایی است و دستگاه ها باید به این مسئله توجه داشته باشند.

مخلص الائمه گفت: وظیفه اول دولت و دولتمردان پاسخگویی به مردم است و نباید درب اتاق مدیری بر روی مردم بسته باشد و لذا ارتباط موثر و چهره به چهره با مردم یک ضرورت است که باید در سریعترین فرصت رقم بخورد.

وی ادامه داد: از هفته جاری کلیه مسئولین و مدیران برای حضور در میان مردم برنامه ریزی کنند و جدول کلان ارتباط مسئولین با مردم از طریق رسانه ها اعلام شود تا مردم بتوانند مشکلات خود را به خوبی مطرح کنند و این مسئله قطعا برکات زیادی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ارتباط حساب شده و منطقی مسئولین با مردم رضایت عمومی مردم از نظام اسلامی را رقم خواهد زد و لذا مدیریت رضایت عمومی مردم جزء برنامه های اصلی مدیران باشد و اعتماد مردم به دولت و نظام اسلامی روز به روز باید تقویت شود و آسیبی که در این خصوص وارد شده با ارتباط مستمر با مردم رفع خواهد شد.

وی افزود: در طی هفته های آینده شاهد سفر ریاست محترم جمهوری و ریاست محترم قوه قضائیه به استان مرکزی هستیم و البته زمان دقیق این سفرها مشخص نیست و مسئولیت هماهنگی این سفر مهم به معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری واگذار شده و امورات سفر از این طریق پیگیری خواهد شد.

استاندار مرکزی گفت: راستای سفر ریاست محترم جمهوری به استان مرکزی سایت پیگیری درخواست ها و امورات مردمی راه اندازی می شود که بیش از ۲۵۰ کاربر برای آن تعریف شده است.

وی افزود: در خصوص بیماری کرونا با توجه به شرایط بین المللی که در این خصوص داریم احتمال اوج گرفتن و تغییر شرایط با توجه به شیوع سویه جدید اومیکرون وجود دارد و لذا علیرغم شرایط خوبی که هم اکنون داریم ولی فضای کرونایی استان کاملا شکننده است.

مخلص الائمه اظهار کرد: لازم است حساسیت ها و سختگیری ها همچون گذشته در خصوص بیماری کرونا وجود داشته باشد تا درگیر موج ششم کرونا نشویم چراکه در آستانه ایام نوروز اگر درگیر موج جدید شویم قطعا آسیب های زیادی به کشور و اشتغال خواهد زد و لذا همه باید در این خصوص هوشیارانه عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سطح سخت گیری ها هم توسط مردم و هم مسئولین در خصوص بیماری کرونا باید افزایش و کنترل جدی شود که مصادیق مهم آن هم دوز سوم واکسن کرونا و رعایت فاصله گذاری ها است.

انتهای پیام 

ارسال نظرات
آخرین اخبار