خبرهای داغ:

تاخیر ۲ ساعته آغاز کار اداره های کارون و اهواز در روز دوشنبه

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: ساعت آغاز کار اداره های شهرستان های اهواز و کارون به علت شرایط اضطراری آلودگی هوا فردا دوشنبه ۲۰ دی ماه با ۲ ساعت تاخیر در ساعت ۹:۳۰ خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۰۶۴۸۳
|
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴

در این اطلاعیه که عصر یکشنبه نسخه ای از آن در اختیار بسیج قرار گرفت آمده است: نظر به پیش بینی به عمل آمده از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم شرایط پایداری هوا در برخی از شهرهای خوزستان و تایید مرکز بهداشت نشست کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا با حضور همه اعضا و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در محل سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تشکیل شد.

این اطلاعیه افزوده است: پس از ارائه گزارش کارشناسی و تبادل نظر مقرر شد فعالیت آموزش حضوری در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک ها در کلیه واحدهای ِآموزشی دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک ها و آموزشگاه های زبان علمی آزاد در روز دوشنبه بیستم دی ماه در شهرهای اهواز و کارون تعطیل و به صورت غیر حضوری و برخط انجام شود ضمن اینکه امتحانات از قبل تعیین شده به قوت خود باقی است.

همچنین این اطلاعیه افزوده است: بر این اساس فعالیت همه اداره های شهرستان های اهواز و کارون در روز دوشنبه ۲۰ دی ماه جاری از ساعت ۷:۳۰ به ۹:۳۰ تغییر و با ۲ ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان در این اطلاعیه تصریح کرده است: سازمان صنعت،معدن و تجارت خوزستان مکلف است در خصوص ممنوعیت هر گونه فعالیت واحدهای آجر پزی ،آسفالت،صنایع فولادسازی، شرکت کربن پیرامون شهر اهواز تا زمان وقوع شرایط اضطرار آلودگی هوا اطلاع رسانی نماید.

همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز موظف گردید نسبت به پایش واحدهای صنعتی و خدماتی و منابع متفرقه آلاینده هوا در شهرستان های اهواز و کارون تا زمان رفع شرایط اضطرار آلودگی هوا اقدام نماید.

شهرداری های اهواز و کارون نیز نسبت به توقف فعالیت های عمرانی همراه با آلودگی هوا نظیر خاکبرداری و خاکریزی مکلف شدند ضمن اینکه از طریق پایش مداوم از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان ، ضایعات و لاستیک فرسوده باید جلوگیری نمایند.

شرکت های توسعه نیشکر پیرامون شهرستان اهواز و کارون نیز از سوزاندن مزارع منع شده ضمن اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی استان باید از تردد وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی و انواع وسایل نقلیه دودزا در سطح شهرستان های اهواز و کارون جلوگیری کند.

بر اساس این اطلاعیه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور نیز به ارایه توصیه‌ های خودمراقبتی برای گروه های حساس و عموم مردم در مواجهه با آلودگی هوا از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان،خبرگزاری های استانی و روابط عمومی استانداری موظف شده است.

استفاده از سوخت گاز از سوی نیروگاه رامین در شرایط اضطرار آلودگی هوا ،کنترل و جلوگیری از تشدید آلودگی از سوی واحدهای بهره برداری نفت و گاز کارون و مارون در محدوده شهرستان اهواز از دیگر مصوبات نشست کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا در اهواز می باشد.

به گزارش بسیج با خروج سامانه بارشی از استان خوزستان و استقرار هوای پایدار از ابتدای هفته جاری غلظت آلودگی هوا در شهرهای مختلف استان روند افزایشی داشته است.

شاخص کیفیت هوای شهرهای اهواز، سوسنگرد، شادگان و ماهشهر با افزایش غلظت آلودگی امروز یکشنبه در وضعیت ناسالم و شهرهای آبادان و اندیمشک در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار