خبرهای داغ:
در دیدار استاندار خراسان جنوبی و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور مطالبه شد:
استاندارخراسان جنوبی خواستار شد: زیرساخت های لازم استان در راستای مبارزه با مواد مخدر تقویت شود.
کد خبر: ۹۴۰۶۸۶۱
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، قناعت استاندار خراسان جنوبی در دیدار با سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به تشریح موقعیت جغرافیایی استان پرداخت و از نقش خراسان جنوبی در حراست از مرز و امنیت کشور گفت.

وی با اشاره به نقش مهم استان در زمینه مبارزه با باند‌های مواد مخدر و ممانعت از نفوذ آن‌ها به داخل کشور، خواستار تقویت امکانات این بخش در منطقه شد.

استاندار به حجم کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و تصریح نمود: با توجه به افزایش چشمگیر مواد مخدر، تقویت و تجهیز ایستگاه‌های بازرسی سطح استان ضرورت دارد.

قناعت، تقویت معبر مرزی ماهیرود به منظور جلوگیری از ورود مواد مخدر و خروج پیش ساز‌ها با توجه به حجم تردد روزانه ۶۰۰ دستگاه کامیون در این معبر را از دیگر مطالبات استان برشمرد.

وی بر ضرورت اختصاص اعتبارات ویژه برای اجرای طرح‌های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به ضرورت امر پیشگیری با اجرای طرح‌های فرهنگی، طرح جامع فرهنگی و پیشگیری- درمان- مقابله و اشتغال در راستای مقابله با معضل اعتیاد در بخش درح شهرستان سربیشه تنظیم شده و اجرایی شدن آن نیاز به اعتبارات ویژه دارد.

وی گفت: با عنایت به نیاز دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، جذب و بکارگیری نیرو از اولویت‌های این حوزه می‌باشد.

استاندار با اشاره به تعطیلی مرکز ماده ۱۶ استان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش معتادان ارجاعی به مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ استان و نیز تعطیلی مراکز درمان اعتیاد ناشی از محدودیت‌های کرونایی، ضرورت دارد با تخصیص اعتبار ویژه، مرکز ماده ۱۶ استان تجهیز و راه اندازی شود.

قناعت تخصیص اعتبارات عمرانی برای تجهیز و بهسازی ساختمان دبیرخانه شورا با توجه به کمبود فضا و لزوم پوشش دهی نیازمندی‌ها را از دیگر درخواست‌های استان عنوان کرد.

وی با تأکید بر حجم خودرو‌های توقیفی و مصادره‌ای و نیز تکمیل ظرفیت پارکینگ شورا تصریح نمود: توسعه و تجهیز پارکینگ خودرویی شورا به منظور حفاظت و صیانت از خودرو‌ها و نیز افزایش فضای موجود، تخصیص اعتبارات ویژه و همراهی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را می‌طلبد.

پیشنهادات استاندار در این نشست، قول مساعد سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را درخصوص پیگیری و رفع نیاز‌ها به همراه داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها