مخلص الائمه با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان مرکزی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه در حال پیگیری است اضافه کرد: در سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت نیز پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۶۹۱۹
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در گردهمایی ائمه جمعه استان مرکزی در مصلی بیت‌المقدس اراک گفت: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد مدیریت ها باید آرمان گرایی و واقع بینانه مبتنی بر شرایط گذشته و حال و ناظر به آینده باشد و مسئولین در بخش های مختلف دستگاه های اجرایی باید به این مسئله توجه داشته باشند.

مخلص الائمه اظهار کرد: مسئولین باید به توصیه های مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت سیزدهم به خوبی توجه کنند و آنها را عملیاتی سازند که یکی از آنها ارتباط میدانی با مردم است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت نسبت به تقویت اعتماد عمومي تأکید ویژه داشتند و دولت نیز از تمامی ظرفیت‌های برای تحقق این خواسته معظم له استفاده می‌کند.

استاندار مرکزی افزود: دولت سیزدهم کشور را از نظر رشد اقتصادی، تورم، بهره‌وری و معیشت مردم در شرایط بدی تحویل گرفته و وجود بیش از ۸۷ هزار پروژه ناتمام در کشور که بیش از سه سال هزینه‌های کشور برای تکمیل آنها نیاز است حاکی از این مسئله دارد.

مخلص الائمه بیان کرد: متاسفانه امروز در برخی از لایه های مدیریتی کشور ایراداتی وجود دارد که باید برطرف شوند و رویکرد جهادی، انقلابی و مردمی در همه بخش ها حاکم شود.

وی اضافه کرد: مهمترین علت وجود مشکلات، ناکارآمدی نظام اداری کشور است که محصول مدیریت ها در بیش از ۵۰ سال گذشته در اقتصاد کشور می باشد و مهمترین دلیل آن هم وابستگی و متکی بودن به نفت است که مقام معظم رهبری آن را یک آفت بزرگ خواندند و این مسئله یک نظام اداری فرسوده ای را شکل داده که امروز ما در آن غوطه ور هستیم.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه تحول در همه بخش های اداری کشور یک ضرورت است اظهار کرد: تحول باید از نظام اداری فرسوده آغاز شود و تحول بنیادین در ساختارها، روش ها ، نیروی انسانی و فرآیندها رقم بخورد.

وی یادآور شد: تا زمانی که یک تحول بنیادین در ساختار و شیوه‌ اداری کشور ایجاد نشود نمی‌توان انتظار تحول در کشور را داشت بلکه تنها می‌توان برخی امور اصلی و روزمره مردم را مدیریت کرد.

مخلص الائمه گفت: کشتی نظام اداری در کشور بیش از ۳۱ سرنشین دارد و امورات همه استان ها به یکدیگر مرتبط هستند و امروز این کشتی باید در حال حرکت تعمیر اساسی شود و چیدمان مطلوب مدیریت و هدایت کشتی باید در حال حرکت اصلاح شود.

وی ادامه داد: برخی از مسائل این ۳۱ استان از قبیل امنیت، اقتصاد، آب و مسائل زیست‌محیطی به یکدیگر گره خورده و نمی‌توان به صورت مجزا برای آنها تصمیم‌گیری کرد اما برخی مسائل نیز را می‌توان به صورت انفرادی پیگیری کرد که این مهم در حال انجام است‌.

استاندار مرکزی بیان کرد: تمام تلاش و توان دولت سیزدهم برای رفع مشکلات مردم و معیشت آنها متمرکز شده و در استان مرکزی شاهد یک ناکارآمدی و رکود در ادارات هستیم که باید به سرعت اصلاح شوند ومتاسفانه به واسطه بی تعهدی برخی از ادارات سیل عظیمی از مطالبات به سمت استانداری و برخی نهادهای دیگر سرازیر شده است.

مخلص الائمه گفت: تمام سعی استانداری مرکزی بر این است شبکه از مدیران کارآمد، متخصص، انقلابی و با روحیه ای جهادی به زودی در استان مشغول فعالیت شوند و آنچیزی که در کشور و خصوصا استان مرکزی به آن نیاز داریم هم افزایی و همگرایی همه جانبه است که باید محقق شود.

وی افزود: متاسفانه وضعیت هم افزایی و همگرایی در برخی از شهرستان های استان مناسب نیست و ائمه جمعه نقش مهمی در این راستا برعهده دارند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان مرکزی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه در حال پیگیری است اضافه کرد: در سفر رئیس‌جمهوری و هیات دولت نیز این مهم پیگیری می‌شود.

مخلص الائمه بیان کرد: استان مرکزی به عنوان استان امامین انقلاب اسلامی، استان مفاخر و قطب صنعتی و اقتصادی کشور نیاز به تقویت هویت دارد و همه باید در راستای تقویت هویت این استان نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی ادامه داد: به فضل الهی و تلاش های شبانه روزی دولت شرایط و چشم انداز امیدوارکننده ای در آینده کشور حاکم خواهد شد و امیدواریم بتوانیم بخش مهمی از مطالبات مردم را در آینده ای نزدیک عملیاتی کنیم.

استاندار مرکزی گفت: در راستای هم افزایی و ارتقای کیفیت و ارتقای اقدامات در حوزه محرومیت زدایی ستاد راهبری و هدایت طرح های محرومیت زدایی در استان مرکزی تشکیل و راه اندازی شد و این یک ضرورت مهم بود چراکه تعداد زیادی از سازمان ها و ادارات در حوزه محرومیت زدایی تکلیف و ماموریت دارند که یا فعالیت متفرقه انجام می دهند و یا اتحاد لازم را ندارند و این ستاد به دنبال رفع خلاء ها در این حوزه است.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: ستاد راهبری و هدایت طرح های محرومیت زدایی در استان مرکزی ناظر و متمرکز در مناطق محروم و حاشیه نشین استان خواهد شد و در این راستا نقش آفرینی می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات