بهرام نیا با بیان اینکه تحرک و پویایی چشمگیری برای رفع محرومیت از روستاهای استان در حال شکل گیری است، گفت: بنیاد مسکن در بهسازی نقاط روستایی، تکمیل طرح هادی و ایجاد مسکن روستایی جهادی عمل کرده است.
کد خبر: ۹۴۰۶۹۹۰
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،"حسن بهرام نیا" در دیدار با « اکبر نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن کشور،اظهار کرد: در جغرافیای ایلام در مقایسه با دیگر استانها،به واسطه نبود زیرساخت ها، جنگ تحمیلی و عواملی دیگر،محرومیت بیشتری وجود دارد که هم اکنون دو شهرستان ملکشاهی و هلیلان پایلوت محرومیت زدایی هستند که می طلبد در این حوزه به ایلام توجه ویژه ای شود.

وی برنامه ریاست محترم جمهوری برای ساخت مسکن محرومین را یک کار ارزشمند دانست و گفت: باید تلاش کرد زیرساخت‌های استان توسعه یابد و با تقویت نهضت ملی مسکن اقشار مختلف روستایی و شهری خانه دار شوند.

استاندار ایلام با بیان اینکه دولت توجه خاص و ویژه ای به مناطق محروم و روستایی دارد،یادآور شد: تحرک و پویایی چشمگیری برای رفع محرومیت از روستاهای استان در حال شکل گیری است، بنیاد مسکن در بهسازی نقاط روستایی، تکمیل طرح هادی و ایجاد مسکن روستایی جهادی عمل نموده، امیدوارم این تلاش ها در نهضت ملی مسکن نیز تداوم یابد.

بهرام نیا با اشاره به مصوبات شورای تامین مسکن، بیان کرد: یکی از دغدغه های ما تامین مسکن محرومان است که در چهارچوب ضوابط و مقررات و با تاکید بر روانکاری در امور در حال اجراست.

وی با تاکید بر رعایت الزامات فنی و مهندسی در اجرای پروژه ها خواستار زیباسازی کالبدی در محیط شهری و روستایی شد.

رئیس بنیاد مسکن کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه به خاطر بررسی وضعیت طرح اقدام ملی مسکن وارد استان شده است، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خود را موظف می داند که در راستای محرومیت زدایی اقداماتی را به انجام برساند.

«اکبر نیکزاد» افزود: چگونگی ساخت مدرسه در یکی از روستای هلیلان، بررسی تکمیل جاده روستایی و همچنین بررسی روند اجرایی پروژه اقدام ملی مسکن از ضرورتهای این سفر بود.وی با اشاره به ساخت مسکن روستایی ابراز داشت: برای ساخت هر واحد ۲ میلیارد ریال وام کم بهره و ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض به افراد واجد شرایط اختصاص می یابد.

وی با اشاره به ساخت مسکن روستایی ابراز داشت: برای ساخت هر واحد ۲ میلیارد ریال وام کم بهره و ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض به افراد واجد شرایط اختصاص می یابد.

رئیس بنیاد مسکن کشور  خاطرنشان کرد: انجام کلیه زیرساخت‌های خدماتی به عهده دولت و مردم تنها حق انشعابات را پرداخت می کنند.

ارسال نظرات