درآستانه وفات حضرت ام البنین برگزارمی گردد؛

پویش قرآنی مادر عشق در شهر وردنجان

پویش قرآنی مادر عشق درآستانه وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها درشهر وردنجان برگزارمی گردد.
کد خبر: ۹۴۰۷۰۱۳
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام عبدالصمدکاظمی گفت: درآستانه وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها پویش قرآنی مادرعشق باقرائت آیاتی از کلام الله مجید برگزار می گردد.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: این پویش قرآنی پنجشنبه23دی ساعت19 درفضای مجازی برگزار و هرکدام از کاربران با انتخاب جزئهای از قرآن کریم و قرائت آن سهمی در ختم قرآن ایفا می کنند.

شایان ذکر است: ثواب این پویش به روح مطهر این بانوی فداکار و ارواح طیبه ی مادران و همسران بزرگوار شهدا تقدیم می شود.

 

حضرت ام ‏البنين، يكى از مادران برجسته تاريخ اسلام است كه زندگى او مالامال از عشق به ولايت و امامت ‏بوده و در تربيت فرزندان ولایتمدار، دلير ، شجاع و با ادب چون عباس بن ‏على حضرت قمربنی هاشم عليه السلام بسيار موفق بوده است.

این بانوی فداکار  پس از واقعه عاشورا با استفاده از هنر مرثیه خوانی و نوحه سرایی، توانست ندای مظلومیت و حق طلبی حماسه آفرینان کربلا را به گوش نسل‌های آینده برساند و مردمان غفلت زده را بیدا سازد.

سرانجام، زندگی سراسر فضیلت، مهر، عاطفه و مبارزه حضرت امّ البنین علیهاالسلام، حدود ۱۰ سال بعد از حادثه کربلا به پایان رسید.

آن بانوی بزرگوار، در13 جمادی الثانی سال ۶۹ هجری قمری دارفانی را وداع گفت و در قبرستان بقیع در کنار عمه‌های پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم(صفیه و عاتکه) و ۴ امام معصوم علیهم السلام و دیگر چهره‌های درخشان شریعت محمدی صلی الله علیه وآله وسلم به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات