خبرهای داغ:

۷۰۰ اثر از خوزستان ‌در ‌جشنواره عمار شرکت کرد؛ اکران آثار منتخب ‌در سینما اکسین اهواز ‌

دبیر جشنواره مردم فیلم عمار خوزستان با بیان اینکه ۷۰۰ اثر از خوزستان ‌در ‌جشنواره عمار شرکت کرد، گفت: ‌آثار منتخب این جشنواره ‌در سینما اکسین اهواز ‌اکران می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۷۰۷۶
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

محمدرضا آقاجری صبح امروز در نشست خبری دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان خوزستان اظهار ‌‌داشت: این جلسه افتتاحیه اکران‌های دوازدهمین جشنوراه فیلم مردمی عمار است که دبیر خانه افتتاحیه جشنوراه تصمیم گرفت نشست خبری استان خوزستان را در شهرستان امیدیه برگزار کند.

وی افزود: جشنو‌اره عمار در واقع جشنوراه فرهنگی هنری است که در کشور برگزار می‌شود به نام حضرت عمار (ع) است که دلیل آن بعد فتنه 88 برخی از دوستان دغدغه‌مند در کشور این جشنوراه را بنا نهادند که امسال دوازدهمین دوره آن برگزار می‌شود.

‌دبیر اکران مردمی جشنوراه عمار استان خوزستان بیان کرد: حضرت عمار (ع) یکی از صحابه امام علی بود که در جنگ صفین به شهادت رسید و نامگذاری آن را مقام معظم رهبری بعد از فتنه 88 در ‌خطبه خود سخنی را که امام علی (ع) فرمودند اشاره کرد که گفته بود این عمار عمار کجاست؟

آقاجری عنوان کرد: اگر به تاریخ اسلام رجوع کنیم حضرت علی (ع) در لشکر خود دو نماد داشتند که یکی از آن نماد شجاعت و غیرت شهید مالک اشتر از صحابه سپاه امام علی (ع) بود و دیگری نیز بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در فتنه ها بود حضرت عمار بودند که. نماد بصریت بودند.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی و رهبری امام خامنه‌ای می‌بینم که برخی از یاران ایشان برجسته‌تر هستند که نماد غیرت و شجاعت مانند شهید سلیمانی هستند که نماد آگاهی بخشی و بصیرت در این زمان آیت الله مصباح یزدی هستند.

دبیر اکران مردمی فیلم عمار استان خوزستان تصریح کرد: جشنوراه عمار به این صورت بود که خلأیی که بعد از فتنه 88 به وجود آمد نیاز بود کسانی ورود کنند براساس دیدگاه‌های انقلاب اسلامی که در میدان دیدبان حرکت انقلاب اسلامی باشند.

وی خاطر نشان کرد: در زمان 8 سال جنگ تحمیلی کسانی مانند شهید آوینی‌ها بودند که رشادت‌ها و دلاوری‌های دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال دادند.

دبیر جشنواره مردم فیلم عمار خوزستان اظهار کرد: فراخوان این جشنواره اوایل مهرماه اطلاع‌رسانی و بیش از 3 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره عمار در تهران ارسال شد و حدود 700 اثر از خوزستان نیز در این جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: آثار ارسال شده از خوزستان به این جشنواره از لحاظ کیفی و کمی نسبت به سال‌های گذشته بهتر بوده و اکران‌های عمومی جشنواره مردمی عمار خوزستان از امروز ‌آغاز و از پنجم تا هشتم بهمن‌ماه 50 اثر منتخب خوزستان و تعدادی از آثار منتخب کشور در سینما اکسین اهواز به اکران در می‌آیند.

لطفی برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی فیلم سازی، ایده پردازی و گرافیک را از برنامه‌های فرعی این جشنواره عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار