یوسف نوری در نشست صمیمی با نمایندگان دانش آموزان و تشکل‌های دانش آموزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان متقدم به جهاد و شهادت است و هنوز هم بوی شهادت از این دیار به مشام می رسد.
کد خبر: ۹۴۰۷۲۸۹
|
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، یوسف نوری در نشست صمیمی با نمایندگان دانش آموزان و تشکل‌های دانش آموزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان متقدم به جهاد و شهادت است و هنوز هم بوی شهادت از این دیار به مشام می رسد.

مدارس باید به زیست بوم‌های کارآفرین تبدیل شوند /استان سیستان و بلوچستان  متقدم به جهاد و شهادت است

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تعلق کم سن‌ترین شهید دوران دفاع مقدس شهید سبیل اخلاقی و همچنین اولین شهید دانش آموز کشور عیسی کفاش به سیستان و بلوچستان مایه افتخار و مباهات مردم این استان و کشور است.

وزیر آموزش و پرورش در این نشست، توجه به اهداف سند تحول بنیادین و سیاستهای ابلاغی و تاکیدات مقام معظم رهبری را از مهم ترین اهداف این سفر یک روزه به استان عنوان کرد.

نوری با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم مبتنی بر عدالت تربیتی و مردمی است افزود: ضمن شناسایی چالشهای آموزشی و پرورشی لازم است نسبت به ایجاد شاخصه های عدالت تربیتی در ابعاد و حوزه های مختلف آموزشی برای رسیدن به میانگین کشوری تلاش بیشتری داشت.

نوری بر ضرورت تغییر نگاه و رویکردهای قدیمی به دانش آموزان تاکید کرد و گفت: در صورتی که دانش آموزان در رأس هرم آموزش و پرورش قرار گیرند، نظام تعلیم و تربیت به اهداف متعالی خود دست می یابد.

وی تاکید کرد : در آموزش و پرورش باید به دنبال این باشیم تا مدارس به جای این که کارگاه‌های حافظه محور باشند باید به زیست بوم‌های کارآفرین تبدیل شوند و دانش‌آموزان را به سمت استعدادهایشان هدایت کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مراکز نوآوری و دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای بهره مندی و حضور دانش آموزان اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: این همکاری فرصت مناسبی است تا دانش آموزان ایده‌های خود را ارائه کرده و با عرصه کار و فناوری گره بزنند.

وی با بررسی میدانی از وضعیت آموزشی، مهارت آموزی، تربیتی و پرورشی ، فضای آموزشی و تجهیزات در این سفر گفت:دیدار با معلمان، مربیان، نمایندگان دانش آموزان و تشکلهای دانش آموزی نیز در بررسی و تجدید نظر در حوزه های مختلف آموزش و پرورش از اهمییت خاصی برخوردار است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سند تحول بنیادین و تحول آفرینی در آموزش و پرورش، یکی از دغدغه‌های اصلی در نظام جمهوری اسلامی است.

حسنعلی میرعبدی با بیان اینکه تشکل‌های دانش آموزی ظرفیتی بسیار مهم و موثر برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین در مدارس هستند، افزود: در آموزش و پرورش به دنبال جذب حداکثری دانش آموزان در تشکل‌های مختلف هستیم.

وی تقویت تشکل‌های دانش آموزی را ضروری دانست .

در این جلسه معلمان، مربیان، نمایندگان دانش آموزان و تشکلهای دانش آموزی به ارائه مشکلات و دیدگاههای خود پرداختند.

ارسال نظرات