خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از تخصیص ۲۷۰ میلیارد تومان کمک‌های تسهیلاتی و وام‌های بلاعوض به سیل زدگان فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۷۴۳۹
|
۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت : سیل اخیر در جنوب استان فارس بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان به بخش های زیر بنایی و زیرساخت های آب ، برق ، گاز و مخابرات خسارت وارد کرد .

محمود رضایی با عنوان اینکه هزار و‌۳۸۰ واحد مسکونی شهری و‌ روستایی در سیل دی ماه جاری تخریب شده و نیازمند بازسازی و احیا هستند ، یادآور شد : طبق مصوبه کمیسیون عمران مجلس به صاحبان واحدهای تخریب شده از سیل در جنوب استان تسهیلاتی معادل ۲۷۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی پرداخت خواهد شد که ۲۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات و ۷۰ میلیون تومان در قالب وام های بلا عوض است .

وی توضیح داد : سود تسهیلات مذکور برای واحد های شهری ۵ درصد و برای واحدهای روستایی ۴ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله است .
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تسهیلاتی نیز برای تعمیر منازل آسیب دیده از سیل در نظر گرفته شده است .

رضایی همچنین به پرداخت وام های بلا عوض در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت : این کمک ها معادل ۲۵ میلیون تومان است که برای تعمیر واحدهای آسیب دیده پرداخت می شود .

وی در ادامه از پرداخت وام های بلاعوض ۷۰ میلیون تومانی در قالب تسهیلات معیشتی و برای اسکان موقت افراد سیل زده در شهرها و روستاهای آسیب دیده استان خبر داد و گفت : در مجموع مقرر شده است مبلغی بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان در قالب کمک های تسهیلاتی و وام های بلاعوض از طریق بنیاد مسکن ، به آسیب دیدگان از سیل در شهرها و روستاهای جنوبی فارس پرداخت شود .


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطر نشان کرد : در حال حاضر مجموعه اجرایی بنیاد مسکن در مناطق جنوبی استان مستقر بوده و عملیات آوار برداری را آغاز کرده اند ؛ بعد از انجام این مقدمات ، عملیات بازسازی و تعمیر منازل شروع خواهد شد .

رضایی در خصوص نحوه پرداخت این تسهیلات عنوان کرد : تسهیلات تعمیر و بازسازی و اسکان موقت ، از طریق بنیاد مسکن در اختیار واجدین شرایط و متقاضیان دریافت این تسهیلات قرار می گیرد .

وی یادآور شد : دولت نیز بخشی از مصالح ساختمانی را به صورت بلاعوض در اختیار افرادی که نسبت به بازسازی واحدهای مسکونی شان اقدام کنند ، قرار خواهد داد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها