خبرهای داغ:
حجت الاسلام ترابی گفت: در نشست مجازی که آیت الله رئیسی با جامعه مدرسین داشته اند این مژده را به مدرسین و علما داده اند که بالاخره نرخ شتاب تورم رو به سراشیبی و کم شدن گذاشته است.
کد خبر: ۹۴۰۷۶۴۵
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱

مدیریت کرونا و قرارداد های بین المللی اقتصادی، دو افتخار مدیریتی دولت

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ حجت الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه گنبدکاووس در خطبه عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن قدردانی از سفر یک روزه استاندار به گنبدکاووس گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی از استاندار گلستان تقاضا داریم که تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در گنبدکاووس را در اولویت های خود قرار دهد.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به استان هرمزگان افزود: در نشست مجازی که آیت الله رئیسی با جامعه مدرسین داشته اند این مژده را به مدرسین و علما داده اند که بالاخره نرخ شتاب تورم رو به سراشیبی و کم شدن گذاشته است.

ترابی ادامه داد: از مدیریت کرونا دولت که زندگی اقتصادی، اجتماعی و عاطفی را دوباره به ما بازگرداند سپاسگذاریم. دلیل بیان این مطلب این است که امروز کرونا در اروپا و آمریکا و آفریقای جنوبی در بدترین وضعیت خود قرار دارد و ما با اینکه هیچ سازشی نکردیم و FATF ای را امضا نکردیم؛ توانستیم این مدیریت بزرگ را انجام دهیم متاسفانه بعضی ها این خوبی ها را نمیبینند و بیان نمی کنند.

امام جمعه گنبدکاووس اظهار کرد: اکنون نسبت به سال گذشته صادرات نفت ما 40 درصد بیشتر شده است آن هم در حالی است که ما هیچ سازش کاری را از خود نشان نداده ایم و این افتخار مدیریتی است.

وی با اشاره به هجمه های موجود در فضای مجازی بیان کرد: دولت به دستور رهبری برای شکستن این حصر ظالمانه با نکاه مثبت به شرق، روسیه و چین، اقدام به خنثی سازی این تحریم ها کرده است. آن ها که میگفتند بیان کری امضا و سند است اکنون بحث اعتماد به شرق را مطرح میکنند که چقدر روسیه و چین قابل اعتمادند؟ امروز معادلات دنیا متفاوت شده است و کشور های روسیه و چین در خط مقدم  در کنار انقلاب اسلامی در مقابل امریک هستند.

ترابی همچنین با اشاره به آخرین تحولات قزاقستان تصریح کرد: دشمنان  میخواهند قزاقستان را به وسیله انقلاب های رنگی شلوغ کنند و این کشور را به  یک پایگاه برای تقابل شرق و غرب تبدیل کنند.با توجه به تغییر نگاه دولت از غرب به شرق اکنون قرارداد جدیدی بین ایران، قزاقستان،عمان و ترکمنستان با موضوع ایجاد خط ارتباطی و مواسلاتی برای خنثی سازی تحریم بسته شده است.

امام جمعه گنبدکاووس تأکید کرد: قزاقستان به دلیل همسایگی با روسیه و چین و ما، کشوری راهبردی است و تنها کشور مهمی است که به دریا راه ندارد و  معادن فوق العاده ای دارد و وسعت سرزمینی اش از اروپای غربی بزرگتر است و همچنین جمعیت کمی دارد.

وی با توجه اتفاقات اخیر پارلمان عراق اظهار داشت: عراق یک کشور پارلمان محور است و پارلمان در عراق از دولت مهم تر است. آن ها باید بتوانند رئیس مجلس را از اهل سنت و بعد از 15 روز رئیس جمهور را از کرد ها و بعد از یک ماه از آن 15 روز نخست وزیر را از شیعیان عراق انتخاب کنند. در حال حاضر رئیس مجلس انتخاب شده اما در مجلس درگیری شکل گرفت و رئیس مجلس در بیمارستان بستری شده است. صدر تند روی های خاص خود را دارد و با مجموعه بیت شیعی ارتباط خوبی ندارد.

ترابی در پایان فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در 19 دی را تتمه ی بیانیه گام دوم خواند و از مردم خواست که آن را زیاد تکرار کنید که برای مجموعه ی کادری های انقلاب گفته شده است و رهبری در این سخنرانی با اشاره به اتفاقات پیش آمده در گالیکش فرمودند از تبدیل شدن ماجرا به حواشی فرقه ای جلوگیری کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها