خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج پزشکی فارس گفت: اردو‌های جهادی پزشکی در قالب پویش "سلیمان خدمت" در استان فارس ادامه دارد.
کد خبر: ۹۴۰۷۶۴۶
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سازمان بسیج جامعه پزشکی برگزاری پویش "سلیمان خدمت" را از 13دی‌ماه به مدت 40 روز کلید زده که در آن هر مدافع سلامت شاغل در هر مرکز درمانی می‌تواند با ارائه حداقل یک خدمت درمانی و یا غیردرمانی در این پویش مشارکت کرده و در بهره‌مندی از این فیض معنوی شرکت کند.

برپایی اردوهای جهادی به صورت هفتگی در یکی از روستاها و مناطق محروم استان و حاشیه شیراز از جمله شیوه‌های اجرایی این پویش است. حسین صمصام، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس در این راستا اظهار  داشت: این پویش تا 22 بهمن ادامه دارد و جهادگران عرصه سلامت به نیابت از سردار دل‌ها، خدمات متنوع درمانی و غیردرمانی را به عموم مردم ارائه می‌کنند. 

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده اردوی جهادی که دومین اردوی این پویش است، در فرهنگسرای شهروند شهرداری منطقه هفت با حضور پزشکان متخصص و پیراپزشکان مجرب در تخصص‌های دندان‌پزشکی، زنان و زایمان، اطفال، غربالگری سرطان سینه، توانبخشی، طب سنتی، داخلی، چشم پزشکی و بینایی سنجی، اهدای داروهای مصرفی از محل موقوفه نمازی و نیز انجام جراحی‌های سرپایی برگزار شد. 

اردو‌های جهادی پزشکی در قالب پویش

صمصام هدف نهایی از برگزاری اردوهای جهادی را غربالگری و ارتقای سطح سلامت جامعه عنوان و بیان کرد: تشخیص، درمان و شناسایی بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و نیز معرفی آنان به پزشکان متخصص همچنین ارتقای انگیزه و ایجاد روحیه و شادابی و امیدآفرینی از دیگر اهداف برنامه‌های جهادی است.

وی همچنین از برگزاری اردوی جهادی شهید رهنمون با هدف اجرای پویش سلیمان خدمت در منطقه کم برخوردار سیمکان جهرم با مشارکت کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان جهرم خبر داد و گفت: در این اردوی جهادی متخصصان ارتوپدی، زنان و زایمان، قلب و عروق، ریه، دندان‌پزشکی، داخلی، طب اورژانس، جراحی عمومی، اطفال، متخصصین آزمایشگاهی، متخصصین رادیولوژی و پزشکان عمومی و پیراپزشکان مشارکت داشتند.

اردو‌های جهادی پزشکی در قالب پویش

مسئول بسیج پزشکی استان فارس با بیان اینکه این سلسله اردوهای جهادی با هدف اجرای پویش سلیمان خدمت برگزار می‌شود، گفت: تلاش شد تا با مساعدت و مشارکت مدافعان سلامت شهرستان جهرم این اردوی ارائه‌کننده خدمات سلامت بتواند گامی موثر در ترویج مکتب سلیمانی و نیز ارتقای سلامت در این منطقه کم برخوردار بردارد.

وی افزود: در این پویش تعداد 600 بیمار از خدمات تشخیصی و درمانی ونیز اهدای داروهای رایگان تجویز شده از سوی پزشکان بهره بردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها