مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله حاج شیخ جواد علامی

با حضور جمعی از نمایندگان مراجع معظم تقلید و علما و مداحان اهل بیت علیهم السلام ،مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله حاج شیخ جواد علامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۹۵۵
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حضرت آیت الله حاج شیخ جوا جواد علامی، نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله العظمی سیستانی و امام جماعت مساجد امین السطان (واقع در محله فردوسی تهران) و ولیعصر (عج) (واقع در خیابان شریعتی تهران) روز جمعه، و کانون توحید واقع در خیابان توحید تهران، 12 آذرماه پس از تحمل دوره طولانی بیماری درگذشت.
مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله علامی، جمعه، 24 دی ماه با حضور جمعی از ائمه جماعات مساجد شهرهای قم و تهران و نمایندگان برخی از مراجع معظم تقلید و شماری از استادان و طلاب حوزه علمیه تهران و سایر گروه های مردم در مسجد حضرت حجت بن الحسن (عج) خیابان سهروردی تهران برگزار شد.
هیچ مسجدی به جز روی خوش از مرحوم آقای علامی ندید
حجت الاسلام والمسلمین «علی تهرانی» در این مراسم با بیان اینکه سابقه آشنایی وی با حاج آقای علامی، حدود 50 سال بوده است، گفت: ایشان در تمام عمرشان مطیع مراجع معظم تقلید و به دلیل تدین و اخلاص و ایمانی که داشتند از سوی حضرت آیت الله العظمی سیستانی به نمایندگی انتخاب شد.
امام جماعت مسجد هدایت خیابان جمهوری اسلامی تهران گفت: بنده چندین بار در مساجد امین السطان و حضرت ولیعصر (عج) و کانون توحید که ایشان امام جماعت بود، سخنرانی کردم و حتی یک بار ندیدم لبخند از روی صورت ایشان در برخورد با نمازگزاران برداشته شود.
وی اضافه کرد: مرحوم آقای علامی مقید بود که در تمام مناسبت های مذهبی و برای همه بزرگان دین، در این مساجد مجلس روضه برگزار کند و از سخنرانان توانا برای سخنرانی در مساجد امین السطان و حضرت ولیعصر (عج) دعوت به عمل می آورد.
تواضع مثال زدنی مرحوم علامی عامل جذب مردم به مسجد بود
آیت الله «سید فتاح هاشمی» در حاشیه این مراسم با بیان اینکه هر وقت به یاد مرحوم آیت الله حاج آقای علامی میفتم، بیش از همه حالت تواضع و فروتنی و برخورد مهربانانه ایشان به یادم می آید، اظهار کرد: مردم از روحانیون همین برخورد را می خواهند و همین روش، که مطابق با روش پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) است، بهترین شیوه برای جذب مردم به دین و مسجد است.
امام جماعت مسجد جامع شهرک غرب و تولیت حوزه علمیه حضرت علی بن ابیطالب (ع) تهران افزود: ویژگی دیگر مرحوم حاج آقای علامی، تبدیل کردن مسجدشان به مرکز خدمت به نیازمندان بود. ضمن اینکه ایشان هر نیازمندی را که به در منزل ساده شان مراجعه می کرد، دست خالی باز نمی گرداند.
آقای علامی، امام جماعتی موفق و خطیبی توانا بود
حجت الاسلام والمسلمین «محمود رستگاری» نیز با بیان اینکه مرحوم حاج آقای علامی، علاوه بر اینکه امام جماعتی بسیار موفق بود، منبری و خطیب فوق العاده ای نیز بود، گفت: ایشان به زعم همه خطبای بزرگ کشور، جزو برترین سخنرانان بود، هرچند بیشتر عمرشان در مدیریت مساجد و پژوهش و تبلیغ آرمان های نظام جمهوری اسلامی گذشت.
این خطیب دینی و امام جماعت سابق مسجد امام سجاد (ع) افزود: مرحوم آقای علامی در نقطه اوج یک روحانی و امام جماعت قرار داشت و الگوی بسیار خوبی در حوزه های مختلف برای طلاب و حتی سایر گروه های مردم است.
مسجد ترک ها را به مرکز بزرگ برای رزمندگان تبدیل کرده بود
حجت الاسلام والمسلمین «محمد مطلبی» نیز با بیان اینکه خدمات گسترده ای که مرحوم آقای علامی در دوره دفاع مقدس داشتند، بخش کمتر دیده شده از زندگی این روحانی انقلابی و مبارز است، اظهار کرد: ایشان در آن دوره نیز مساجد کرمانشاه را مرکز اعزام نیروها به جبهه و پشتیبانی از خطوط جنگ کرده بودند و در این زمینه از ظرفیت ائمه جماعات به خوبی استفاده می کرد.
مدیر حوزه علمیه حضرت حجت بن الحسن (عج) تهران اضافه کرد: ایشان سال ها امام جماعت مسجد ترک ها در کرمانشاه بود و این مسجد را به یکی از مهم ترین مراکز رزمندگان در این شهر تبدیل کرده بود. این مسجد با تلاش مرحوم علامی، شبانه روز باز بود. کار جالب آقای علامی این بود که چندین کابین تلفن در حیاط این مسجد قرار داده بود تا رزمندگان بتوانند سریع ترین زمان و به شکلی آسان با خانواده های شان صحبت کنند.
قطعه شعر عابد تبریزی در وصف مرحوم علامی
«حاج شیخ رضا علامی» فرزند بزرگوار و فرهیخته آن عالم ربانی نیز گفت: مرحوم عابد تبریزی از شعرا و مرثیه سرایان معروف کشور که بیش از ۲۵ هزار بیت شعر از ایشان به یادگار مانده است و در قالب چهار دیوان غزلیات و قصاید، ماه در محاق، مهر در شفق و ستاره سحرگاهی، منتشر شده است، هیچ گاه در مدح هیچ فردی به جز اهل بیت (ع) شعر نگفت، شعری در وصف مرحوم علامی داشت که بسیار خواندنی است. این قطعه شهر، بهترین توصیف از مرحوم والد ما است.

ارسال نظرات