دکتر میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور در سفر به استان هرمزگان با مسئولین و قهرمانان این استان دیدار و گفت و گو کرد.
کد خبر: ۹۴۰۸۰۰۴
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

نشست رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با قهرمانان و مدال آوران استان هرمزگان

 

 به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران، دکتر میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور در سفر به استان هرمزگان با مسئولین و قهرمانان این استان دیدار و گفت و گو کرد.

در جلسه ی دیدار با قهرمانان و مدال آورن استان هرمزگان قهرمانان  رشته های مختلف از جمله تیراندازی، ووشو، کاراته، پرورش اندام، بسکتبال به بیان مشکلات ورزش استان پرداختند.
مهمترین مشکلات مطرح شده از سوی ورزشکاران عدم توجه صنایع بزرگ و کارخانه ها به ورزش قهرمانی، عدم توجه مسئولان ورزش استان به مشکلات و معیشت ورزشکاران بود. قهرمانان همچنین به وجود  استعداد های فراوان  در استان اشاره کردند اما معتقد بودند به علت بی عدالتی و سو مدیریت  ورزش استان دچار عقب ماندگی های بسیار زیادی شده است.

 

نشست رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با قهرمانان و مدال آوران استان هرمزگان

در این نشست دکتر میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور خطاب به قهرمانان استان هرمزگان گفت: شما قهرمانان بنابر نظر مقام معظم رهبری آموزگاران ایستادگی،امید و نشاط هستید. امام خامنه ای شما قهرمانان را دوست دارند و پیام های تبریک ایشان دلی است این را قدر بدانید.حضرت آقا از شما ورزشکاران خواسته هایی دارندایشان در دیدار قهرمانان فرمودند در عین قهرمانی متواضع ،متدین،انقلابی ،پیشرو و خانواده دوست باشید. سعی کنید در گام اول پهلوان باشید بعد قهرمان پهلوانی مهمتر از قهرمانی است.پس باید خیلی مراقب باشید برای حفظ خود خصوصا در فضای مجازی.

در ادامه رییس بسیج ورزشکاران گفت ما حدود ۵۰۰۰ شهید ورزشکار داریم که قهرمان بودند و با شهید شدن پلاکشان مدالشان شد و با پیروی از راه امام حسین(ع) و تلاش برای حفظ آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران جاودانه شدند.

 

نشست رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با قهرمانان و مدال آوران استان هرمزگان


میرجلیلی در راستای سامان بخشی به وضعیت ورزش هرمزگان  گفت: شورا و مغز متفکر ورزش استان می بایست تشکیل شود این مغز متفکر همان هيئت اندیشه ورز است که می بایست متولیان ورزش استان متشکل از آموزش و پرورش دانشگاه اداره کل ورزش استان شهرداری و ... با محوریت سازمان بسیج ورزشکاران تشکیل گردد و مسائل ورزش استان بررسی و حل گردد.

یکی از مهمترین مصوبات هيئت اندیشه ورز می تواند در جهت اشتغال و رفع مشکلات قهرمانان مدال آور و ورزشکاران باشد. ظرفیت‌های بسیار زیادی در استان وجود دارد ولی انسجام و وحدت رویه در ورزش مطلوب نیست .نقشه راه ورزش نیاز به برنامه اثر بخش 5 ساله و 10 ساله  با نگاه خدمت دارد. ورزش استان در گام اول باید نظام مسائل ورزش استان را احصا کند و سپس با یک برنامه و طرح اعتلا ورزش استان را به بهترین شکل اداره کند.
یکی از علل مشکلات پیش آمده در ورزش استان عدم آگاهی از قوانین و مقررات موجود میباشد  مانند سهم آلاینده ها به ویژه صنایع نفتی و پتروشیمی در سلامتی مردم است . باید از طرفیت کارخانجات و پالایشگاه ها در ورزش برای ارتقا سلامت مردم استفاده کرد. انشالله با تشکیل شدن یک هیئت اندیشه ورز وتیم برنامه ریزی میشود با استفاده از ظرفیت بسیج و همه دستگاه  ها به ورزش استان کمک کرد.
میرجلیلی در پایان خطاب به قهرمانان گفت:  شما قهرمانان ۲ بال پرواز دارید یک بال تخصص، مهارت و تکنیک و بال دیگر شما مباحث فرهنگی و دینی و اخلاقی میباشد.

نشست رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با قهرمانان و مدال آوران استان هرمزگان

ارسال نظرات