خبرهای داغ:
نهاوند-فرمانده گروه ۴۳ مهندسی رزمی امام علی(ع) ملایر گفت: شهدا طراحی دشمنان انقلاب را برهم زدند و مهمترین دلیل این کار بصیرت الهی و ولایی آنها بود.
کد خبر: ۹۴۰۸۱۲۹
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار عباس بشیری در یادواره ۴۰ فرماندهان، سرداران و رزمندگان شهید  در مسجد شهرک طالقانی نهاوند  اظهار داشت: بصیرت یکی از صفتی‌هایی است که در دوران دفاع مقدس متولد شد و افرادی موقعیت‌شناس مانند سردار حاج میرزا محمد سلگی و دیگر شهدا و رزمندگان با بصیرت در این مسیر حرکت کردند.

وی با بیان اینکه شهدا طراحی دشمنان انقلاب را برهم زدند و مهمترین دلیل این کار بصیرت الهی و ولایی آنها بود، گفت: مجاهدت‌های شهید حاج میرزا محمد سلگی و دیگر یاران و همرزمان شهیدش که به فاتحان فاو مرصاد لقب گرفته‌اند، نظام را حفظ و از وجود دشمن بعثی و صهیونیستی خارج کرد.

فرمانده گروه ۴۳ مهندسی رزمی امام علی(ع) ملایر گفت: شهدای ما که سردمدار آنها حاج میرزا محمد سلگی بود با دشمنی به نام صدام درگیر شدند که دستاویز شرق و غرب بود و با سه سپاه، ۱۲ لشگر و ۱۲ تیپ مستقل به پشتیبانی آمریکا و شوروی و حمایت ۳۵ کشور دنیا به مرزهای جنوبی ما حمله کرد.

وی با اشاره به وضعیت کور ایران در سال ۵۹ در منطقه گفت: کشور ما در آن سال هنوز ثبات کافی نگرفته بود و شالوده اصلی ارتش از بین رفته بود، اما با نگاه معمارگونه امام خمینی(ره) سپاه پاسداران تشکیل و ارتش سازمان‌دهی شد.

سردار بشیری به نقش امام خمینی(ره) در پرورش نیروهای انقلابی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: الفبای قداست دوران ۸ ساله دفاع مقدس توسط معمار کبیر انقلاب در انسان‌پروری و علم‌آموزی نوشته شد و بعد از رحلت ایشان مقام معظم رهبری کشور را از هزاران حربه داخلی و خارجی دشمنان تا به امروز نجات داد.

به گفته وی در سال‌های گذشته عده‌ای در کشور تلاش کردند نقش شهادت را در جامعه کمرنگ جلوه دهند که نمونه آن حذف برخی مطالب از جمله روایت شهادت حسین فهمیده از کتب درسی بود و برخی به خیال خام خود و به اسم خشونت برخی مطالب را از کتب درسی حذف کردند اما امروز یک نوجوان ۱۵ ساله به تأسی از همان شهید فهمیده به دل آتش می‌زند و جان دو نفر را نجات داد.

فرمانده گروه ۴۳ مهندسی رزمی امام علی(ع) ملایر با اشاره به مشکلات گفت: اقدامات جهادی دولت در این مدت کوتاه قابل تحسین است و باید بیشتر از اینها برای حل مشکلات معیشتی واقتصادی و ایجاد اشتغال در جامعه تلاش کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات