خبرهای داغ:
تبریز- فرمانده سپاه عاشورا گفت: دانشجویان یکی از برجسته‌ترین و موثرترین افراد در دفاع مقدس بودند که با اتکا به توان خود و تبعیت از فرمان امام(ره) توانستند در عین حال که دشمن ما را تحریم کرده بود، نیازهای رزمندگان را تامین کنند.
کد خبر: ۹۴۰۸۳۴۶
|
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اصغر عباسقلیزاده  در آیین گرامیداشت شهدای دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تبریز اظهار کرد: شهادت مظلومانه‌ی ۲۲ شهید دانشکده فنی دانشگاه تبریز که به وسیله‌ی جاسوسی منافقین و بمباران عراق به شهادت رسیدند، گواهی تاثیرگذاری دانشجویان در دفاع مقدس بود. 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با الهام گیری از انقلاب امام حسین(ع) به وقوع پیوست و همه‌ی دشمنان غرب و شرق با یکدیگر متحد شدند تا انقلاب ما را  شکست دهند.

سردار عباسقلی زاده اضافه کرد: ما در جنگ تحمیلی تنها با عراق نمی‌جنگیدیم بلکه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، شوروی سابق، رژیم صهیونیستی، اردن، مصر و بسیاری از کشورهای دیگر به حمایت از صدام پرداختند ولی ما با اتکا به خداوند، توسل به اهل بیت(ع) و اطاعت از ولایت مطلقه‌ی فقیه اجازه ندادیم خدشه‌ای به نظام وارد شود.

وی با بیان اینکه دشمنان تمامی امکانات خود را در اختیار عراق قرار داده بودند، گفت: ما این پیروزی‌ها را به آسانی به دست نیاورده‌ایم و دانشجویان این دانشکده در حالی نیازهای رزمندگان را از طریق مهندسی معکوس تولید و تهیه می‌کردند که کمترین امکانات جنگی لازم را در اختیار نداشتیم.

سردار عباسقلی زاده گفت: همانطور که دشمنان در دوران دفاع مقدس به پشتیبانی از عراق پرداختند، اکنون نیز همان دشمنان در فتنه‌ی داعش از این گروهک فریب خورده حمایت کردند و همانطور که امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس رزمندگان را هدایت کردند، اکنون نیز رهبر معظم انقلاب با رهبری پیامبر گونه‌ی خود و با ماموریتی که به سردار شهید سلیمانی دادند، عزت اسلام و مسلمین را چندین برابر کردند و ما توانستیم در فتنه‌ی آمریکایی-اسرائیلی داعش ابهت آمریکا را شکست دهیم و همانطورکه تحلیلگران موسسه‌های آمریکایی اذعان می‌کنند، قدرت آمریکا در حال افول است.

فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشادت‌های شهید سلیمانی در جبهه‌ی مقاومت، خاطرنشان کرد: همه‌ی مردم دنیا به حال شهید سلیمانی غبطه می‌خورند و دشمنان همگی به این سرباز ولایت که تربیت یافته مکتب اهل بیت بود و در مدت کوتاهی به فرماندهی تیپ، لشکر، نیرو و جبهه مقاومت رسید، حسادت می‌کردند تاجایی که اوباما اعتراف کرد که اگر ژنرالی مثل او داشت کل دنیا را فتح می‌کرد.

وی همچنین گفت: ما در جنگ تحمیلی نشان دادیم بدون وابستگی به دشمن می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت داخلی، جوانان و دانشجویان پیروز شویم و باید از این تجربه استفاده کنیم و برجام نیز ثابت کرد که نباید ذره‌ای به بیگانگان اطمینان داشته باشیم چراکه ما از اولین روزهای انقلاب در تحریم بوده‌ایم و دشمن به‌خوبی می‌داند اگر ما قدرت بگیریم توان رویارویی با ما را ندارد.

سردار عباسقلیزاده ادامه داد: اکنون در یک جنگ ترکیبی در حال نبرد با دشمن هستیم و اگر بتوانیم مانند بخش نظامی و سیاسی در فرهنگ و جنگ نرم نیز اعتماد به نفس لازم را داشته باشیم، در جنگ نرم و شبیخون فرهنگی نیز می‌توانیم بر دشمنان غلبه کنیم و متاسفانه تنها جبهه‌ای که دشمن توانسته بر ما غلبه کند، جبهه‌ی فرهنگی است و ما در بحث فرهنگ گمراه کننده‌ی غرب آسیب زیادی دیده‌ایم که متاسفانه اکنون نمود ظاهری پیدا کرده است.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: بخش زیادی از خاک کشورمان در طول تاریخ به وسیله‌ی عهدنامه‌های مختلف جدا شده است و ما تمامی پیروزی‌های خود را مدیون ولایت هستیم و اکنون در بحث علم و فناوری در منطقه حرف اول را می‌زنیم و در سیاست نیز پیروز میدان هستیم و امیدواریم زیر سایه‌ی رهبر انقلاب و و تلاش تمامی مسئولین به هدف نهایی انقلاب که ایجاد زمینه برای ظهور است، برسیم و با اتحاد و انسجام بیش از پیش و اطاعت از فرامین ولایت، شاهد پیروزی در جبهه مقاومت باشیم که عقب نشینی‌های آمریکا، عربستان، رژیم صهیونیستی و داعش نشانه‌هایی از این پیروزی است.

ارسال نظرات