خبرهای داغ:
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج گفت: ولایت محوری، اصلی‌ترین محور در صیانت از دین اسلام است.
کد خبر: ۹۴۰۸۴۰۴
|
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام محمدی شاهرودی جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در جمع پایوران سپاه ناحیه لارستان اظهار داشت: سپاه پاسداران که وظیفه پاسداری از انقلاب و ارزشهای آن را عهده دار است، برای صیانت از انقلاب اسلامی نیازمند تمسک و بهره جویی از چهار فرهنگ غدیر، فاطمیه، عاشورا و انتظار است که این فرهنگ ها بصورت سلسله وار به هم متصل هستند که تبلور عینی آن را می توان در فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی مشاهده نمود.
وی ادامه داد: فرهنگ دارای سه لایه است؛ لایه زیرین آن شامل باورها و عقاید، لایه میانی شامل ارزش هایی که با توجه به باورها صورت می گیرد؛ و لایه روئین که شامل نمادها می شود و آنچه که فرهنگ را نگه میدارد، لایه زیرین آن یعنی باورها و عقاید است. همانگونه در ابتدای اسلام شاهد دو نوع اسلام اعتقادی و قلبی و اسلام کرهی و اجباری بوده ایم، اما آن اسلامی که موجب سعادت و عاقبت به خیری خواهد شد، همان اسلام قلبی و اعتقادی است؛ مانند اسلامی که از پیامبر(ص) و حضرت خدیجه (س) آغاز شد و از خانواده حضرت زهرا(س) بال و پر گرفت و مولود اسلامی که بر پایه اعتقاد باشد اسلام ناب محمدی (ص) است و قطعا توسعه پیدا خواهد کرد.
حجت الاسلام محمدی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر میخواهیم در راستای حفظ فرهنگ و اسلام تلاش کنیم، نیازمند برداشتن گامهایی است که اولین آن، ترک گناه و معصیت و اصلاح نفس است. باید خود را اصلاح کرد تا بتوان جامعه را نیز اصلاح نمود.

به گفته وی، اگر میخواهیم تعالی و رشد پیدا کنیم باید درون خود را تزکیه و پاک نماییم. اگر خود را اصلاح نماییم میتوانیم به مقام والا برسیم و آنجا که بزرگان به آن رسیدند ما نیز به آن مقام برسیم.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج تصریح کرد: دومین گام در جهت حفظ و رشد فرهنگ اسلام، حفظ ارزش های مولود این فرهنگ هاست که به گفته رهبر معظم انقلاب، سرآمد این موالید اخلاص و صدق است که اساس و ریشه ایمان بوده و موجب در امان بودن از سرگردانی و نخوردن به بن بست در مسیر رشد و تعالی خواهد شد.
وی افزود: اگر کسی میخواهد محبوب خداوند شود نیاز به پنج خصلت دارد. اول داشتن غیرت نسبت به دین و ناموس و ... است. دوم حسن خلق و اخلاق نیک است. سوم داشتن زبان صادق، چهارم شجاعت و پنجم سخاوت است.
حجت الاسلام محمدی شاهرودی، اصلی ترین محور در خصوص صیانت از دین را ولایت محوری دانست که در مرحله ای بالاتر از ولایت باوری قرار دارد.

به عقیده وی، ولایت باوری، اصل دین است ولی ولایت محور بودن مهم تر از آن خواهد بود و لازمه آن عامل حیات بخش جهاد است که راه آن همیشه باز است بوده امروزه مهمترین جهاد، جهاد تبیین و روشنگری است.
حجت الاسلام محمدی شاهرودی ادامه داد: ولایت مداری حقوقی دارد که اولین حقی که امام بر امت دارد این است که حرفش شنیده شود. دومین حق اطلاعت است. اگر اطاعت صورت نگیرد امام نمی تواند نقش آفرین باشد. مردم باید از امام خود اطاعت نمایند و در واقع اطاعت پذیر باشند.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج تصریح کرد: امروز وظیفه ما عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری در همه صحنه هاست. مشکلات موجود در جامعه به دلیل عمل نکردن به دستورات دین و ولی فقیه است. کسی که بدون بصیرت کار کند مانند کسی است که راه را گم کرده است. سومین مورد مشارکت و حضور مردم در صحنه هاست. باید دستاوردهایی که انقلاب اسلامی برای مردم داشته دیده شده و برای مردم بیان گردد که از کجا به کجا رسیده ایم.
وی گفت: حضرت زهرا(س) روش تبعیت از ولایت را به بهترین وجه نشان دادند. حضرت زهرا (س) به ما یاد داد که برای ولی خدا حرف بزنیم و از وی دفاع کنیم. ولایت مداری انتها ندارد. حضرت فاطمه زهرا(س) وقتی تلاششان جواب نداد تصمیم گرفتند در راه ولایت خودشان فدا شوند تا ولی فقیه باقی بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها