خبرهای داغ:
داداشی از کاهش دما در آخر هفته جاری و بارش باران و برف و وقوع کولاک برف در ارتفاعات این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۸۵۷۳
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

کولاک برف مهمان آخر هفته گلستانی ها/ اختلال احتمالی در تردد جاده های کوهستانی

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی استان گلستان با اشاره به برگزاری نشست پیش آگاهی و کمیته بحران هواشناسی در مرکز پایش و مانیتورینگ اداره کل هواشناسی استان، اظهار کرد: در روزهای آتی شاهد نفوذ سامانه سرد و بارشی خواهیم بود که عمدتا از ساعات انتهایی عصر و شب پنجشنبه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه اثرات این سامانه در استان گلستان به شکل بارش باران و برف خواهد بود، افزود: در ارتفاعات نیز اثرات این سامانه همراه با کولاک برف، احتمال تگرگ، مه غلیظ، کاهش محسوس دما، و وزش باد شدید است.

داداشی از وزش باد شدید با سرعتی بالغ بر 70 کیلومتر بر ساعت در این بازه زمانی خبر داد و متذکر شد: این بادها تا پایان جمعه شب به طول خواهد انجامید.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اثرات این مخاطره آب و هوایی بصورت آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و وقوع روان‌آب است، ادامه داد: به دلیل یخبندان و کولاک برف اختلال در تردد جاده ای بخصوص جاده های کوهستانی و احتمال آسیب به سازه های با مقاومت پایین را به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان با اشاره به اینکه پس از بحث و گفتگوی کارشناسی مقرر شد تا مراتب با صدور هشدار نارنجی شماره 17- 1400/10/28 به مدیریت بحران و سایر دستگاههای خدمت رسان، صدا و سیما و عموم مردم اطلاع رسانی شود، تصریح کرد: توصیه می کنیم تا دستگاههای ذیربط نسبت به بازگشایی مسیر آبراهه ها طی زمان هشدار، عدم اسکان و دوری از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در تردد جاده ای، پرهیز از صعود به ارتفاعات و انجام سایر تمهیدات پیشگیرانه اقدام لازم را به عمل آورند.

وی با تاکید بر اینکه به سبب یخبندان شبانه پس از عبور این سامانه لازم است که به منظور اطلاع رسانی به مبادی ذیربط کلیه کارشناسان ستادی و شهرستانها از آمادگی لازم برخوردار باشند و خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم و مسئولان عزیز با برنامه ریزی خوب از این بازه زمانی نیز به سلامت عبور کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها